29.09.16

06.09.16

06.09.16

WALLS OF JERICHO - The American Dream

WALLS OF JERICHO - The American Dream

2008 Trustkill

Kdybych měl jmenovat jednu kapelu, která by nejlépe reprezentovala přízvisko "nejenergičtější na pódiu", patrně bych bez váhání vyslovil jméno americké formace WALLS OF JERICHO. Ti nicméně ani po čtyřech studiových nahrávkách nedokáží stejnou sílu předat do malého kompaktu a jejich desky vyznívají tak nějak do prázdna. Novinka "The American Dream", vydaná opět pod záštitou Trustkill, není výjimkou.

Po nezvykle pozvolném intru se začne psát praktický totožný scénář jako na albu předchozím. Rozjezd kytar s bicími ihned následován prvním řevem Candace. Zkrátka vás od počátku nic nepřekvapí, čímž nechci shazovat vynikající zvukovou kvalitu nahrávky a metalcorovou preciznost. To v dnešní době ale jaksi nestačí, pokud nechcete jenom hopsat v mosh pitu a hulákat úderné popěvky. V pořadí třetí píseň nesoucí název alba přichází s velkým poselstvím nejen v textu, ale i pořádnými hardcorovými kytarami a bortícími bubny. Hned na to se nalepí "Feeding Frenzy", která zaujme jiným úvodem, než jakému jste u WOJ uvykli v posledních letech. Krátce po něm přijde pasáž smrtících bicích a poté už sloky, ve kterých exceluje chlapský a naštvaný řev pořádné ženy. Ústřední melodie provází takřka celou píseň a vytváří v posluchači malý návyk. Refrén je přednesen v rychlejším pravidelném rytmu, než přijdou na řadu neodmyslitelné breakdowny, s nimiž operují WOJ opravdu často.

No, a to je všechno. Dále se deska nese v duchu perfektně odvedené, avšak prošedivělé práce. Na zajímavější skladbu si budete muset počkat až do samotného závěru, kde v "Night of Thousand Torches" WALLS OF JERICHO dokonale míchají punkovou nerozvážnost s metalovým drivem, jež doplňují krátké vyhrávky s baskytarou, a celkově to působí velmi inovativně. Šestatřicet minut skvěle zvládnutého, ovšem nic nového nepřinášejícího metalcoru zakončuje Candace svým čistým zpěvem, který by možná mohl okořenit více písní na případné další desce, aby za dva roky nevyšel jen "The American Dream II". Proti kapele nelze říct nic zlého. Naživo to do vás dokáží lidově řečeno narvat, že odcházíte plní dojmů i kopanců. Ne nadarmo však frontwoman WOJ říká lidem, aby se učili jejich texty a zpívali je s nimi na koncertech, protože o tom toto uskupení je. Americký sen tedy přináší pouze jakousi aktualizaci skutečnosti, že oblíbená skupina z Detroitu dále šlape. Jinak se ale obávám, že do měsíce od jeho zakoupení se vám bude válet v šuplíku mezi ostatním netrvanlivým zbožím.

sestava: Candace Kucsulain – zpěv, Chris Rawson – kytara, Mike Hasty – kytara, Aaron Ruby – baskytara, Dustin Schoenhofer – bicí
produkce: Ben Schigel
studio: Spider Studios