29.09.16

06.09.16

06.09.16

ALL THAT REMAINS - Overcome

ALL THAT REMAINS - Overcome

2008 Prosthetic

ALL THAT REMAINS existují deset let a lze konstatovat, že se každou deskou přibližují masovějšímu publiku. Jejich čtvrtý počin svým názvem dokazuje, že se kapela překonává co do prodejnostíi desek. Co to však v praxi znamená pro zainteresovanějšího posluchače? Sluší se říct, že ATR změnili pro tuto desku producenta a nahrávací studio oproti již dva roky staré "The Fall of Ideals". Pochopitelně je znát zvukový rozdíl, obzvláště při poslechu bicích, které nezní tak uměle jako v předchozím případě. Celkově se nabízí otevřenější paleta tónů.

Další markantní změnou je utlumení hlasitosti hlavního zpěváka Phillipa Labonte, který již nepřeřvává hudbu a snaží se spíše do ní zapadnout, byť se mu občas daří v hlukovém chumlu ztrácet. První iritující prvek se vyjeví hned v úvodní "Before the Damned", kde jsou nám nabídnuty dvě překrývající se zpěvové linky (hlubší řev v pozadí a čistý zpěv). Toto pouze potvrzuje skutečnost, že se kapela chce technicky vytáhnout, znít na desce co možná nejlépe a nejneuvěřitelněji a získat si tím více fanoušků. Výskyt čistých pasáží je mnohem častější a objevují se opakující-se refrény. Co naplat, Phillip umí zpívat opravdu královsky, vystřihne perfektní growling, bez problémů zvládne hardcorový řev, občas si zaječí po blackovsku a to všechno ještě umocňuje krásným čistým hlasem. Další z devíz této desky jsou virtuózní kytarová sóla, která díky jinému zvuku zní nově a ve výsledku velmi zajímavě.

Album nabízí dobré momenty, jež střídají ty hluché. Ústřední písně "Two Weeks" a "Chiron" představují to nejpřijatelnější, ale zároveň jsou poslouchatelné. Zdařilým pokusem se zdá být skladba "Song for the Hopeless", jež v sobě skrývá průvodní brnkání na kytaru, které se záhy změní na nájezd kytar a bicích. Naopak "Do Not Obey" trpí syndromem neustálého opakování stále stejné věty dokola.

Čtvrtá řadová deska se tak řadí mezi ty experimentální, protože ATR vyzkoušeli něco nového, ačkoliv to zatím k úspěchu nevede. Klasických necelých čtyřicet minut vyplňuje především skvělá variabilita kytar a úžasný vokál. Jedná se o poněkud lacinější produkt z hlediska posluchačské obtížnosti, avšak smícháte-li to nejlepší z posledních třech desek na jednu, dala by se z toho udělat jedna plnohodnotná o dvanácti až patnácti písních.

sestava: Philip Labonte - zpěv, Mike Martin - kytara, Oli Herbert - kytara, Jeanne Sagan - bystkaristka, Jason Costa - bicí
produkce: Jason Suecof
studio: Audio Hammer Studios
čas: 38:57
styl: melodic metalcore
1. Before the Damned
2. Two Weeks
3. Undone
4. Forever in your Hands
5. Chiron
6. Days Without
7. A Song for the Hopeless
8. Do Not Obey
9. Relinquish
10. Overcome
11. Believe in Nothing

ALL THAT REMAINS mi nikdy nepřišli bůhvíjak zajímaví. Od počátku stavěli své skladby podle modelu "nářez kontra chytlavý refrén" a minulá deska mi vyloženě evokovala takové KILLSWITCH ENGAGE. Ovšem rozdíl mezi posledními dvěmi deskami je propastný. Příliš nechápu, proč se rozhodli změnit producenta (Adam Dutkiewicz z KSE byl pro ATR rozhodně kladem). Skladby jsou plytké a až na několik zajímavých melodií téměř uspávající. Melodický metal, který v dnešní konkurenci nemá šanci obstát. Pokud si mám vybrat náladové refrény na pozadí výbušnosti, pak volím poslední desku DESTROY THE RUNNER.

55%
Jan "Longgger" Dlouhý

70 %