06.09.16

06.09.16

SYLOSIS - Conclusion of an Age

SYLOSIS - Conclusion of an Age

2008 Nuclear Blast

Koukám se skrze prsty a vidím SYLOSIS?

Ještě před nedávnem mnou naprosto opovrhovaná kapela přichází znovu na scénu, jenže nyní ozbrojená pořádným arzenálem. Thrash metal je znovu v kurzu, ale v tomto případě se rozhodně nejedná o nějaký zábavový revival band, nýbrž o nový přírůstek v rodině Nuclear Blast, který si umyl ruce ve vodách těch nejuznávanějších thrashových velikánů, ale neopomenul také šlápnout do nynějšího metalcorového bahna.

Můžete rozhazovat rukama, jak chcete, ale jedno se této mladé pětici skutečně upřít nedá: našli zase o něco vnímavější a nevtíravější pohled na moderní thrash metal a v mých očích protínají cílovou pásku i s notným odskokem od svých známějších kolegů TRIVIUM. Zdobí je úžasné melodie, aniž by jimi nějak nepochopitelně prznili agresivní náboj svých skladeb. Hudba se line v půvabné, přesto mnoha náladovými nádechy obohacené atmosféře. Jsou jim blízké progresivní tendence (úvody "Swallow the World" i "Last Remaining Light" svou citlivostí doslova vybízejí k dalšímu poslechu), naopak bouře masivních riffů se dočkáme mírou vrchovatou ve skladbách "Transcendence" a "Withered". Variabilitu desky dokládá především dokonalá souhra rychlých energických pasáží, které jsou lemovány mnoha melodickými linkami a přetnuty úchvatnými refrény, při kterých se tají dech (tady nelze nezmínit písně "After Lifeless Years" a "The Blackest Skyline"). Přestože je zde více než patrné množství slyšitelných vzorů, náznaky přetvářky z nahrávky rozhodně necítím. Vášeň k muzice může vést k velmi kreativním skutkům a album "Conclusion of an Age" je toho zářným příkladem.

Touha po uchopení vlastních muzikantských vizí i cenných vlivů od velikánů METALLICA nebo TESTAMENT (mladíci se poklonami ke svým vzorům nijak netají), roztočila kolo tvůrčí exploze. Hřejivým průvodcem hudbou SYLOSIS však mohou být kupříkladu i švédští thrasheři THE HAUNTED nebo američtí bratranci DARKEST HOUR, se kterými pojí občasně anglické mládence obdobný metalcorový přístup. Jinak se ale v rámci současného moderního metalu jede v zaběhlých kolejích, agresivní vokál je symbolicky nahrazen vcelku čistým zpěvem, pluje se na vlnách několika kytarových sól a hudba posluchače zavede jak do strhujících okamžiků, tak i několika klišé. Otázkou zůstává, pro koho je vlastně deska určena. Angličané, prozatím neoplývající mnoha zkušenostmi, nahráli vyzrálou hudbu, která má blízko k milovníkům již zmiňovaných legend, jakožto i k mladým fanouškům, kteří se prostřednictvím SYLOSIS nechávají ovanout nádechem minulosti a přibližují se tak ke klasickým metalovým představitelům. Rozhodně sympatická snaha nepodlézat teenagerskému vkusu.

Malá koncertní pozvánka na závěr: SYLOSIS je možno shlédnout ve společnosti THE BLACK DAHLIA MURDER, CEPHALIC CARNAGE a PSYCROPTIC 31. ledna 2009 v Praze v žižkovském Exitu. Pro seznámení s mladou anglickou pěticí i jejich nestandardní muzikou se tak nabízí dokonalá příležitost.

sestava: Jamie – zpěv, Josh Middleton – kytara, Bailey – kytara, Carl Parnell – baskytara, Rob – bicí
produkce: Scott Atkins
studio: Grindstone