29.09.16

06.09.16

06.09.16

SEPTICFLESH - Communion

SEPTICFLESH - Communion

2008 Season of Mist

SEPTICFLESH patří spolu s ROTTING CHRIST k nejvýznamnějším řeckým spolkům. Kapela vznikla roku 1990 a doposud má za sebou sedm plnohodnotných alb, přičemž každé si s sebou nese pečeť vysoké kvality. Osobně považuji za tvůrčí vrchol šestou řadovou nahrávku "Sumerian Daemons" z roku 2003, která byla fascinující koláží deathu, blacku a gotiky s mohutnými sbory a progresivním nádechem. Po jejím vydání se však kapela odmlčela a došlo prakticky k jejímu rozpadu. Ten však naštěstí nebyl definitivní a již koncem roku 2007 se začalo mluvit o natočení comebackového počinu. Netrvalo to dlouho a po drobné úpravě názvu vše nabylo konkrétních obrysů. Sedmý zářez v diskografii SEPTICFLESH dostal název "Communion" a nese letopočet 2008.

Byl jsem opravdu zvědavý, s čím nás SEPTICFLESH zase překvapí. Když si totiž projdete diskografii této fenomenální bandy, zjistíte, že nikdy nevydala dvě podobně znějící desky. Nebylo tedy pochyb, že nová nahrávka bude opět znít ojediněle. Tato očekávání se nakonec naplnila měrou vrchovatou a kotouček "Communion" opravdu zastihuje kapelu v odlišném světle. Oproti minulé desce "Sumerian Daemons" značně ubylo blackových, gotických a progresivních prvků, ze kterých na novince najdete spíše střípky, a kapela se posunula ke svéráznému melodickému dark/deathmetalovému projevu, do kterého jsou famózně zakomponovány mohutné sbory a wagnerovsky majestátní orchestrální pasáže. SEPTICFLESH se rozhodně nebojí ani čistě heavymetalových prvků a melodických refrénů, které však dokáží zapojit do svého projevu s naprostou lehkostí, což atmosféře a pestrosti desky jedině prospívá.

Po instrumentální stránce je "Communion" velmi členitá a nedává posluchači prostor nudit se. Excelentní drtící rytmika je podporována kytarovým dvojzápřahem, který dokáže rozpoutat brutální jízdu, ale i decentně dokreslit atmosféru jednotlivých skladeb. Velmi důležitou složku představují symfonický orchestr a sbory, které se na novince uplatňují v mnohem větší míře než na předchozích nahrávkách a často dokonce dominují nad metalovou složkou. SEPTICFLESH se ale naštěstí nezhlédli v hollywoodských soundtracích, takže nečekejte žádné laciné pidlikání, ale mohutné, temné a majestátní zvukové hradby, které znějí opravdu symfonicky a tvoří rovnocenného partnera pro metalový základ. Deska navíc vyniká geniálním smyslem pro dramaturgii. Velmi křehce se pracuje s atmosférou, skladby nepostrádají patřičné napětí, instrumentální rafinovanost a občas zavání skladatelskou genialitou. Za zmínku stojí rozhodně i vokály. Vedle charakteristického deathového chrapláku Spirose "Setha" Antonia se zde často objevuje i skvělý melodický vokál a vzájemně si výborně sekundují. I když má deska schopnost pohltit vás již při prvním vstřebání, nemusíte se bát. Každým dalším poslechem ještě více roste, mohutní a její trvanlivost je tak zaručena.

SEPTICFLESH se vrátili se vší noblesou a spolehlivě udrželi mezi čelními současnými metalovými spolky. I když mě novinka "Communion" nenadchla tolik jako předchozí počin "Sumerian Daemons" hodnotím ji jako jednu z nejlepších nahrávek pro rok 2008. Pokud si libujete v kombinaci klasické hudby a metalu, nemá vás tato deska dle mého soudu čím zklamat.

sestava: Spiros "Seth" Antoniou –zpěv, baskytara, Sotiris Vayenas – kytary, Christos Antoniou kytary, Fotis Benardo – bicí
studio: Fredman
čas: 38:11