29.09.16

06.09.16

06.09.16

KOUDELNÍKŮV SYN - Obhajoba smrti

KOUDELNÍKŮV SYN - Obhajoba smrti

2008 vlastní náklad

Jako jsou nevyzpytatelné cesty Páně, nevyzpytatelné jsou i cesty hudebníkovy. Kořeny skupiny KOUDELNÍKŮV SYN (z Kutné Hory, samozřejmě) sahají k uskupením NORMÁLNÍ LIDI a VYJETEJ VOLEJ, a není těžké si domyslet, jaký styl tyto kapely asi hrály. Když jsem se pak ze stránek skupiny KOUDELNÍKŮV SYN dozvěděl, že oba její kytaristé se dříve potkávali "při hostování v (h)různých hudebních tělesech převážně tanečního a jazzového rázu", začínal jsem se poslechu CD s old schoolovým názvem "Obhajoba smrti" upřímně bát. Mému strachu trochu "pomohl" i obal a zejména logo kapely (i když název skupiny také ukazuje spíše na punkovější či zábavovější rock či metal).

Všechny mé negativní pocity skončily chvilku po krátkém stylovém a pompézním intru. Nejen nadprůměrný zvuk, ale zejména výkony muzikantů i prezentovaná hudba mě doslova posadily na prdel! Nápaditý a energický black metal s prvky dark metalu (v pomalejších pasážích připomínající brněnskou legendu ROOT) jsem v takovém "balení" opravdu nečekal! Nekompromisní, precizní a úderné bicí staronového bubeníka "Zajdy" (ten se do kapely vrátil v březnu 2008) nedají chvíli oddechnout, kytary jsou na daný styl nečekaně čitelné, a thrashová i téměř powermetalová sólíčka kytaristy Miroslava Götze jsou opravdovou třešničkou na dortu (a tento maník nahrál i basovou kytaru!). Rovněž zpěvák "Blekoš", který svým vokálem kapelový sound řádně tvrdí od roku 2004, si se svým drsně skvostným hlasem pohrává s neuvěřitelnou lehkostí a plynule přechází z deathovějšího pojetí do havraních vokálů. Blackmetalová agresivita jde ruku v ruce s melodikou a propracovaností, hudba nenudí (naopak, měl jsem co dělat, abych se v klidu udržel na židli) a je plná nápadů, které vynikají i díky velmi povedenému zvuku. To kvituji zejména u kytar, které tak skvěle vytváří tu správnou mrazivou atmosféru a zároveň nechávají vyniknout jednotlivým melodickým nuancím skladeb. I celkový sound prostě sedí a stěží vymyslet, zda by šlo na tomto šestiskladbovém albu hudebně něco zlepšit.

Po počátečním despektu nezbývá, než se před smečkou KOUDELNÍKŮV SYN hluboce poklonit. A to mi ještě spadla brada, když jsem zjistil, že toto šestiskladbové dílo bylo nahráno během dvou dnů prostřednictvím zvukového umu a počítačové zdatnosti jistého Petra Lebedy. Resumé bude tedy jednoznačné – ať už si borci ze skupiny KOUDELNÍKŮV SYN prošli jakýmikoliv kapelami, všechny své zkušenosti a nesporný um přetavili do kovu z nejčernějších – vskutku skvělého black metalu, nápaditě a vkusně okořeněného žánrově příbuznými ingrediencemi. Pro mě je KOUDELNÍKŮV SYN jednoznačně největším tuzemským blackmetalovým překvapením roku 2008 a kapela, kterou mohu s klidem doporučit všem fans tohoto stylu, ale i muzikantům – jako vzor toho, co a jak kvalitně se dá během dvou dnů udělat!

sestava: Jindřich "Blekoš" Kadlec - zpěv, Miroslav "Gotzila" Götz - kytara, baskytara, Robert Svoboda - kytara, zpěv, Lukáš "Zajda" Zajíček - bicí
produkce: Petr Lebeda a KOUDELNÍKŮV SYN
čas: 22:34