29.09.16

06.09.16

06.09.16

PORTA INFERI - Fire Road

PORTA INFERI - Fire Road

2009 vlastní náklad

Novojíčínská formace PORTA INFERI vystupuje nebojácně po své ohnivé dráze krůček po krůčku stále dál a dál. Poté, co do svých řad konečně našla vytouženého zpěváka, který byl rekrutován z depozitovaného hranického RAIMONDu, vypustila na světlo boží svou první nahrávku, jež se zhruba rok pečlivě připravovala a pilovala v jejich pekelném metalovém chrámu. Už dříve se kapela prezentovala jako klubko plné uhrančivé temnoty, pokud možno s mohutnou atmosférou pomalejších písní, jejichž nitky se sem tam zapletly do rychlejších žánrů. Na demu "Fire Road" však kapela vsází na sílu kombinace a prolínavosti skrz metalové spektrum, kde není nouze o vysokotonážní pěvecké melodické linky, zběsile ubíhající rytmy ani uzemňují těžkopádnost. .

Spokojíme-li se s faktem, že PORTA INFERI produkuje podle vlastního popisu powermetalovou odnož, čemuž odpovídají slyšitelné inspirační zdroje německých EDGUY či amerických KAMELOT, lze jen konstatovat, že kapela umí na demu posluchači nabídnout i malinko něco navíc. Oním prvkem mám pak namysli jistou dávku progrese a atmosféru zčásti řízlou kingdiamondovskou potemnělostí a z části také gotickou zádumčivostí. Vstupenku do rozvláčnějších poloh tvoří v prvé řadě výrazné klávesové plochy, snažící se podpořit pilotní motivy jednotlivých skladeb. Občas je však cítit, jakoby klávesy měly opačný účinek a strhávaly temperament písně do mírné strnulost až zbytečné melancholičnosti.

Celkově kapele hodně sluší rychlejší skladby jako úvodní "Pact with Devil", riffující v edguyovském stylu, nebo titulní "Fire Road" s mírně nasládlou pompézností. Jen škoda, že se v určitých pasážích zpěv neumí přehoupnout do větší razantnosti, což by určitě přispělo k vyšší údernosti a dynamičtějšímu vyznění. O hrdelním rozsahu zpěváka Mirka Raindla však není potřeba diskutovat a zbytek kapely se o něj může bezpečně a bez obav opřít.

I když "spolčeni s ďáblem", přesto má PORTA INFERI zdá se jasně nalajnovánu ohnivou dráhu směrem ven z metalového undergroundu, s cejchem dospívajícího syna samotného pána pekel, který si umí v každé situaci zachovat svoji autentičnost. Zůstává jen na kapele, jak se svého potenciálu zhostí, jak dopiluje struktury skladeb, aranže a odfiltruje svébytný demo zvuk tak, aby mohli překročit onu nepsanou hranici. S dávkou prognostiky by potom PORTA INFERI na poli melodického metalu mohly čekat světlé zítřky.

sestava: Mira Raindl - zpěv, Michal Orlík - kytara, zpěvy, Mirek Andrássy - kytara, klávesy, zpěvy, Lukáš Rýc – basa, Michal Baroň- bicí, aranže
produkce: PORTA INFERI
čas: 17:44