06.09.16

06.09.16

A PLEA FOR PURGING - Depravity

A PLEA FOR PURGING - Depravity

2009 Facedown Records

Bouře prozatím neustává

Milujte to, nenáviďte to, buďte fanoušci nebo zapřisáhlí odpůrci. Ať už je váš postoj k současnému metalcorovému žánru jakýkoliv, nenechte se ovlivnit ve svém hodnocení předsudky ani přehnanými chvalozpěvy, prostě jen hodnoťte muziku tak, jak vám upřímně připadá. Proč to říkám? Ona stylová vyhraněnost bez špetky tolerance se stává v dnešní době u této muziky téměř pravidlem, což vede k tomu, že je možné snadno přeslechnout opravdu kvalitní počiny, které sice nenaznačují cestu, kudy z bludiště ohraných postupů a klišé, na druhou stranu ale působí jako celek dokonale.

Nosné nápady jsou bohatstvím, které se zejména v tomto žánru vytrácí pod náporem přívalu nových a nových kapel, tu a tam je však možno narazit na překvapení z ranku nečekaných – kapelu, jejíž muzika se neprohýbá pod náporem sterility, nýbrž působí svěže a v rámci možností i neotřele. A PLEA FOR PURGING jsou v tomto ohledu erudovaní představitelé dnešní doby. Muziku berou jako šanci vzpomenout na to nejpodstatnější a nejdůležitější, co se ve stylu vyvolávajícím neustálé vášnivé diskuze v posledních letech přihodilo. V moderním hávu oblečená deska "Depravity" se tak pyšní zvukem vybroušeným jako ten nejnádhernější diamant, zdatně vyrobeným podle kritérií současného technického metalu, ovšem občasně i řádně rozviklaného mosh stylu. Skladby mají za úkol chytnout za srdce zapamatovatelnými nápady a melodiemi, přilákat potencionálního posluchače svou otevřeností i neustálým objevováním nového.

"Depravity" hrdě propaguje kapelu přinášející prvotřídní groovy metalcore dnešních dní, který mě osobně učaroval svou suverenitou a nečekaností. Při usilovném soustředění se mezi neustálými rytmickými změnami zamilujete do mosh pasáží za účasti silného vokálu, nenápadně přerušovaných melodickými, harmonickými a velice technickými kytarovými party, které dokazují, že tohle není jen další extrémní metalové album. Charakterizovat jedním slovem hudbu A PLEA FOR PURGING se v tomto případě opravdu dá: je jednoduše řečeno rozmanitá.

S pomocí znamenité produkce uznávaného Joeyho Sturgise (THE DEVIL WEARS PRADA, WOE OF TYRANTS) zní nahrávka naprosto fantasticky. Skladby typu "Holocausts", "Devourer" nebo "Reputation" se valí jako tatrovka plná kamení z dvanáctistupňového kopce, na brzdy se šlape jen výjimečně v případech rozsáhlejších melodických momentů nebo nečekaných změn temp. Jednoslovné názvy písní budiž obrazem i popisem toho, co se bude dít a o čem pojednávají – "Retribution", "Misanthrophy", "Traitor". Křesťanství i související témata a pohledy na současné rozmary společnosti jsou hlavním středobodem textů, v rámci vydavatelství Facedown Records nic neobvyklého – ve svém katalogu mají podobně smýšlejících kapel mnoho. A PLEA FOR PURGING by možná také aspirovali na zápis do Guinessovy knihy rekordů, v posledních třech letech totiž absolvovali přes sedm set živých vystoupení. Úctyhodný výkon zasluhující uznání. Stejně jako jejich nový počin.

Předchozím albem "A Critique of Mind and Thought" (2007) mě ještě příliš nepřesvědčili, ale nyní v mých očích nastává v názoru na tuto partu obrat o sto stupňů. Buďte tak vítáni do mého zvráceného vkusu, "Depravity" je pro mě jedním z favoritů v kategorii překvapení roku!

sestava: Blake Martin – kytara, Andy – zpěv, John Wand – baskytara, Aaron Eckerman – bicí, Lyle Paschal – kytara
produkce: Joey Sturgis
studio: Foundations Studios