06.09.16

06.09.16

MYOTONIA - Myotonia

MYOTONIA - Myotonia

2007 vlastní náklad

Jepičí život nebo světlé zítřky?

V mém osobním výčtu nejzajímavějších počinů roku 2007 zaujala kapela MYOTONIA se svým stejnojmenným debutem suverénně nejvyšší příčky. Muzikanti jedním dechem vytvořili vpravdě geniální souhru úchvatných momentů a nadobro se nesmazatelně zapsali do historie pokrouceného mathcorového žánru. Bohužel se o nich musím zmiňovat v minulém čase, k dnešnímu datu již totiž nepatří mezi aktivně fungující spolky. Zavál je čas jako stovky jiných mladých seskupení, ovšem způsob, jakým o sobě dali alespoň na chvilku vědět, byl opravdu neuvěřitelný.

Slovník cizích slov popisuje význam slova MYOTONIA jako tonické křeče svalstva, svalové stahy s velmi opožděnou relaxací. Opět se jen potvrzuje pravidlo, že většina nových mathcorových skupin se snaží vymyslet pro své nadšenecké počínání originální název, dokonale korespondující s hudebním obsahem. V případě mladíků s vytříbeným vkusem pro experimentování a umem složit skladby vyžadující zvýšenou pozornost i nervní vypětí, je nasnadě připomenout, že v témže roce vyšlo i album "Ire Works" od současných vůdců žánru THE DILLINGER ESCAPE PLAN, v mých očích ovšem ve vzájemném souboji parta MYOTONIA své učitele o fous předběhla.

Ono se ale po pozornějším poslechu krátké nahrávky není čemu divit. Podobně jako jejich vzory na poslední desce, se mladíci neskromně vrhli do neprobádaných oblastí melodie a chytlavosti, aniž by se ale vyhnuli tlakové vlně způsobující zalehnutí uší při otočení tlačítka volume doprava. Pokud vaše fantazie i schopnost vcítit se do agresivních nálad této desky dovolí, pak pro vás bez příkras bude zaslouženou odměnou zaslechnutí přesně cílených progresivních momentů, ovlivňujících vnímání všech citlivějších duší. V tomto případě je skutečně zbytečné vypichovat jednotlivé písně, na ploše této desky je totiž dech beroucích pasáží spravedlivě rozděleno do všech skladeb.

Technicky přemrštěné, chirurgicky přesné, nečekané, náladové, vášnivé. O mladické nerozvážnosti nemůže být ani řeč, muzikanti vylétli odkudsi ze zkušebny na předměstí Oaklandu, aby své instrumenty i kreativní vlohy ovládli s naprosto suverenitou. Co se zdá nepochopitelné, je jejich schopnost přecházet plynule bez jakýchkoliv náznaků křeče ze svižných agresivních výpadů do jemných najazzlých stavů, ale o tom tenhle žánr prostě je, a pokud hudebníci dokážou své experimentální tužby ukočírovat a ještě u toho být dokonale přesvědčiví a chytlaví, pak není příliš co řešit.

Všímám si, že jsem v článku nezmínil jediný zápor či negativní reakci na nějaký okamžik. Bohudík tomu tak skutečně je. MYOTONIA mi přichystala jedno z největších hudebních překvapení roku 2007 a jejich stejnojmenná hudební premiéra a paradoxně zároveň i derniéra patří v mathcorovém žánru k tomu nejúchvatnějšímu, co jsem prozatím slyšel. Rest in peace.

sestava: Josh Rodstein – zpěv, Zack Ohren – bicí, Jonathan Heuer – kytara, Trevor Morris – kytara, Nick Mastroianni – baskytara
čas: 28:14
styl: mathcore