29.09.16

06.09.16

06.09.16

TARDY BROTHERS - Bloodline

TARDY BROTHERS - Bloodline

2009 Candlelight Records

Bratři Tardyové patří k nejvýznamnějším postavám floridského death metalu. Před dvaceti lety se se svou domovskou kapelou OBITUARY aktivně podíleli na vzniku jedné z nejrespektovanějších hudebních scén metalového světa a dodnes patří k hlavním představitelům a lídrům stylu, jenž se inspiruje ve věcech záhrobních, zavánějících hnilobou i smrtí. Jejich hudba je s těmito věcmi spjatá do nejvyšší možné míry. Hledá v nich inspiraci a zároveň je charakterizuje v jejich nejryzejší podobě.

Neexistuje snad člověka s hudebním sluchem, který by byl po několika málo posleších schopen zaměnit projev Johna Tardyho s jiným deathovým hlasem, natož pak se zpěvákem z jiné hudební odnože. Se svým bratrem Donaldem, jemuž se jeho tradiční role bubeníka ve společném projektu rozrostla o funkci hlavního skladatele a baskytaristy, tvoří téměř nerozlučnou dvojici. Její projev dominuje od počátku deskám jejich domovské kapely a zároveň je i charakteristickým pro zvuk společné desky "Bloodline".

Dalším atributem, bez kterého si snad tvorbu floridských ani nelze představit, je zvuk podladěné kytary. Jako kytaroví hosté se vedle nepostradatelného Ralpha Santolly představují i další spíše méně známé osobnosti. Těm byl ponechán prostor pro vlastní invenci a právě v těchto momentech se, troufám si říci, projekt TARDY BROTHERS poprvé začíná rozcházet s typickým zvukem OBITUARY, přičemž v instrumentálních skladbách se odlišují úplně. V případě "Wired" se jedná dokonce až o metalový sound akustické kytary, jehož ve svých baladách dokázala využít nejedna rocková ikona. U "Scream Descendent" je to pak dominance akustických kytar nad podladěnými beglajty.

Z velkého množství hudebních vlivů, které se touto deskou mihotají, a které nejspíše i utvářely hudební cítění bratrů Tardyů, zaujímá největší podíl ve většině skladeb klasický rock, zejména se pak nedá přehlédnout láska ke starým CELTIC FROST. Z každé písně přímo sálá rocková dravost, dynamika a láska k silným a zpěvným refrénům. V rytmických strukturách třetí skladby je pak cítit vliv a sounáležitost s klasickým hardcorem. Kořeny a jistota TARDY BROTHERS však spočívají na jednoduchém valivém death metalu, jehož prvotní údernost a až punková nekomplikovanost z "Bloodline" činí příjemně se poslouchající desku a skladby "Deep Down" a "Fate's Call" jsou toho nejlepším důkazem.

Mnozí z vás budou poslechem tohoto počinu dost možná hodně rozladěni a budou se ptát, v čem se vlastně Tardyovic prvotina liší od klasických OBITUARY. Poněvadž se zvukově jedná nahrávku téměř srovnatelnou s jakoukoliv jinou, kterou tato dvojice pod hlavičkou domovské kapely vyprodukovala, hledejte odpovědi v hudbě samotné. Jestliže tato deska vznikla z jamování a ze ryzího nadšení pro hudbu, jedná se o vlastně o nejčistší a nejpravější podobu hudebního cítění a chemie mezi oběma bratry. A myslím, že toto je věc o kterou jim šlo v případě společného projektu TARDY BROTHERS nejvíce.

sestava: John Tardy – zpěv, Donald Tardy – baskytara, bicí, hosté: Ralph Santolla – kytara, Jerry Tidwell – kytara, Scott Johnsonn – kytara, John Lee – kytara
produkce: Mark Prator
studio: Redneck Studios