06.09.16

HURTS

DARKEST HOUR - The Eternal Return

DARKEST HOUR - The Eternal Return

2009 Victory Records

Je čas pro nejsilnější chvíle našich životů

"Chtěli jsme zase rozdmýchat plamen v našich srdcích, navázat na časy alb 'Hidden Hands of a Sadist Nation' a 'Undoing Ruin'. Z naší nové desky upřímně cítím, že se nám to podařilo." Podobná slova zpěváka Johna Henryho, objevující se těsně před vydáním novinky "The Eternal Return", fanoušky zjevně navnadila, protože několik týdnů po vydání se album stále drží v prodejnosti mezi nejúspěšnějšími metalcorovými počiny tohoto roku.

Ono se ale ve výsledku není čemu divit. DARKEST HOUR své příznivce pranic nešetří a po dvou letech od posledního albového záseku "Deliver Us" přicházejí podle mého s ještě dospělejším materiálem, který při troše vlastní fantazie můžeme s klidem postavit na stejnou kvalitativní úroveň jako prozatím nejúspěšnější nahrávku "Undoing Ruin". "Názorům o ovlivnění skandinávskou scénou a kapelami AT THE GATES, IN FLAMES nebo DARK TRANQUILLITY se nebráníme. Jsou to kapely, při jejichž poslechu jsme vyrůstali a evidentně nás hudebně zasahují dodnes. Je to pro nás pocta", dodává svorně kapela. Melodie po vzoru jejich hrdinů provázejí skladby DARKEST HOUR na každém kroku odjakživa, ovšem nyní se konečně podařilo dotáhnout jejich sílu i náladovost téměř k dokonalosti.

Písně opírající se o všudypřítomné kytarové melodické linky, dostávají ráz temně sevřených metalových okamžiků, které nepostrádají hardcorovou poctivost, kterou si kapela uchovává od svých počátků. Návod na to, jak znít energicky a zároveň emotivně, má kapela nastudovaný do posledního detailu. Úchvatným řevem počínaje, thrashovou rychlostí i enormním nasazením pokračuje, hardcorovou neurvalostí konče. "Naše nynější muzikantské představy dokonale vystihují kupříkladu skladby 'No God', 'Death Worship' nebo 'Blessed Infection', které mají podle mě jasnou charakteristiku DARKEST HOUR, která se utváří již po mnoho let", dodává jeden ze dvou posledních zakládajících členů v sestavě skupiny, kytarista Mike Schleibaum. S tím lze beze zbytku souhlasit. Podle mého právě tyto tři písně tvoří páteř nového alba, které jednoduše nepostrádá drive a hlad po vítězství.

Při pohledu na aktuální sestavu je sice na první pohled zřejmé, že se nám vytratil kytarový experimentátor Kris Norris, který před nedávnem stihl vydat debutový počin svého nového projektu nazvaného neskromně THE KRIS NORRIS PROJEKT, jeho schopnosti je však nyní schopen stoprocentně nahradit nováček Mike Carrigan, roky se vyhrávající v provinční metalcorové formaci AT ALL COST. Ztráty tedy nulové, zisk ovšem dvojnásobný.

Takovou bohatost skladeb nebyli DARKEST HOUR schopni do této doby svým fanouškům nabídnout. Deset hybných songů úsporně vměstnaných do času pětatřiceti minut, ovšem nabízejících takovou porci nápadů, jakou mnohé nové kapely nejsou s to schopny vyplodit za celou kariéru. To jsou v konečném součtu pocity, které mě opravňují toto album hodnotit vysoce a vědět, že budu toto hodnocení vždy schopen ve svém nitru obhájit.

sestava: John Henry – zpěv, Mike Schleibaum – kytara, Mike Carrigan – kytara, Paul Burnette – baskytara, Ryan Parrish – bicí
produkce: Brian McTernan
studio: Salad Days Studio