14.10.16

29.09.16

06.09.16

06.09.16

ANAAL NATHRAKH - In the Constellation of the Black Widow

2009 Candlelight Records

Tři pokračovatelé debutu "Codex Necro" jej netrumfli z hlediska tvrdosti, ale zajímavými způsoby variovali a rozvíjeli model této kapely – spojení různých žánrů směřujících k dokonalé metalové jízdě, vrcholící albem "Hell Is Empty...", neodolatelně šlapavým armageddonem. "In the Constellation" v této konkurenci bohužel příliš neobstává, nenabízí totiž nic, co bychom už neslyšeli – do puntíku se zde opakuje tvář předchozí desky. Pár skladeb, kde ještě na plné pecky zazní pohlcující peklo, by se bez problému mohlo zařadit mezi to výtečné, nicméně zbytek tvoří jen slabé repetice, po chvíli silně zavánějící nudou. Veškeré atributy tvořící značku ANAAL NATHRAKH fungují samy o sobě jak mají, avšak jako celek se deska příliš utápí ve slabém odvaru let minulých.

Zvuku kytar, bicím, vokálu, tempu ani ničemu jinému nelze vytknout, že by snad ztrácelo na síle. Agresivita stále dosahuje horních pater atmosféry, jen nápady povážlivě řídnou, až se to zajímavé scvrkává jen do "In the Constellation of the Black Widow", "More of Fire Than Blood" a "The Unbearable Filth of the Soul". EP složené z těchto kousků by snad ještě spolu s "I Am the Wrath of Gods and the Desolation of the Earth" mohlo tvořit jakýs takýs úspěch, takto jde pouze o drobný povzdech před usnutím. Konstatování něčeho takového v souvislosti s ANAAL NATHRAKH zní o to bolestněji, když přihlédneme k síle, s jakou se vždy prezentovali. Nuda jakoby v souvislosti s nimi byla tím posledním použitelným slovem

Těžko lze prohlásit, že by se snad ANAAL NATHRAKH přerodili v konzervativní spolek, vydávající každý rok to samé, ale prozatím se zabetonovali v neměnné poloze ztrácející na atraktivitě. Otázka do budoucna zní, do jaké míry můžeme očekávat změny nebo snad experimentování. Bohužel ani peklo si navždy nevystačí s jedněmi vidlemi, a tyhle už vypadají hodně opotřebovaně.

sestava: Dave Hunt – zpěv, Mick Kenney – kytara, baskytara, programování
studio: Necrodeath Studios
čas: 34:31
styl: extreme black/grindcore
1. In the Constellation of the Black Widow
2. I Am the Wrath of Gods and the Desolation of the Earth
3. More of Fire Than Blood
4. The Unbearable Filth of the Soul
5. Terror in the Mind of God
6. So Be It
7. The Lucifer Effect
8. Oil Upon the Sores of Lepers
9. Satanarchrist
10. Blood Eagles Carved on the Backs of Innocents

Dvojice britských bláznů ANAAL NATHRAKH se může opět pochlubit psychopatickou a vysoce strukturovanou mozaikou severské black metalové školy a grindcorového šílenství s občasným závanem heavy metalu. Oproti předešlému opusu "Hell Is Empty And All the Devils Are Here" ubylo snad jen elektronických pasáží, jinak novinka svého předchůdce prakticky opisuje, což může být pro rozmlsané fanoušky tohoto obskurního seskupení mírné zklamání.

Výrazem "stagnace" bych se však prozatím neoháněl. Na to je na desce až příliš silných momentů, překvapivých zvratů a nepopiratelných instrumentálních i pěveckých kvalit, díky čemuž tihle podivní týpci stále nechávají drtivou většinu extrémní scény daleko za sebou. Pokud tedy přistoupíte na jejich pravidla a smíříte se s faktem, že tentokrát nedošlo prakticky k žádnému posunu, zbyde vám šťavnatá, zábavná a maximálně záživná deska, v jejímž nitru je každým poslechem co objevovat. A to dle mého soudu není zrovna málo.

80%
Miroslav Med

60 %