06.09.16

06.09.16

THE PSYKE PROJECT - Dead Storm

THE PSYKE PROJECT - Dead Storm

2009 Lifeforce Records

Motivace pro všechny hrobaře

Největším klišé je tvrdit, že vaše nové album je tím nejlepším, co jste kdy nahráli. "Dead Storm" je naším nejnovějším počinem a my jsme na něj opravdu pyšní. Když jsme začali se skládáním tohoto materiálu, měli jsme určitou vizi a já si myslím, že jsme v realizování našich cílů i nápadů ve finále byli poměrně úspěšní.

Christian Bonnesen (kytarista THE PSYKE PROJECT)

Pokud je vaší hlavní motivací v hardcorové hudbě hledání temných a brutálních zvukových pochodů, milujete emotivní chaotičnost a zalíbení nacházíte v náznacích punkových rytmů i zádumčivých sludgeových poloh, pak jsou kodaňští pragmatici THE PSYKE PROJECT jednoznačně ideální variantou pro vyplnění vašeho volného času. Že jste o nich ještě neslyšeli? Pak vězte, že právě tato kapela patří v Dánském království k nejcharismatičtějším moderním metalovým objevům posledních let.

Jejich čtvrtý počin přináší velice intenzivní poslech pro všechny šťastlivce, kteří rádi zasmušilý hardcore/metal s přímostí i nervním frázováním riffů po vzoru CONVERGE, punk/hardcorovým drivem podle receptu ZAO a moderní tvář hudební špinavosti a náladovosti na způsob NORMA JEAN. Skladbám dokáží propůjčit nejenom tklivost a dramatičnost jednotlivých okamžiků, ale rafinované zápletky se tu mění téměř až v epické motivy. Majestátní zvuk, impozantní návaly nálad, agresivní emotivní projevy. Deska "Dead Storm" nezůstává v náladovosti svému názvu absolutně nic dlužna. Pokud bych měl zamířit na nejvypjatější či, chcete-li, nejvýraznější songy tohoto alba, raději sklopím uši a zůstanu naprosto věrný všem deseti skladbám, jelikož stmelenější zvukovou koláž všemožných pocitů i muzikantských myšlenek jsem opravdu již dlouho neslyšel.

Za produkcí stojí velezkušený mág Fredrik Nordström (ano, ten, co spunktoval i největší nahrávky AT THE GATES, ARCH ENEMY, DIMMU BORGIR, IN FLAMES, OPETH nebo THE HAUNTED) a důvody, proč se THE PSYKE PROJECT přiklonili právě k volbě tohoto jména a nahrávání v jeho studiu Fredman v Göteborgu, vysvětluje v několika málo slovech kytarista Christian: "Nahrávka má mohutný a syrový zvuk přesně podle našich představ. Dejme tomu, že jsme nechtěli znít jako nějaká další crustová banda, ale přeci jen jsme vycítili, že pokud budeme schopní docílit fragmentů podobného zvuku, budeme maximálně spokojeni. Společně s Fredrikem se nám to podařilo, ale samozřejmě bez našeho vlastního rukopisu by to nebylo možné."

Co však na albu zaráží nejvíce, je jeho neučesanost a spontánnost. Nevím, jestli skladby věrně zobrazují osobní zážitky i pocity muzikantů, ale temnotou vyobrazené momenty dávají na odiv jejich skladatelský um i cit pro silné gradující okamžiky. Žádné laciné přetvařování a umělá snaha o atmosféričnost, nýbrž řízená střela do posluchačovy představivosti. Z deseti písní jsem unesen, přestože je mi jasné, že "Dead Storm" prostě není ke každodennímu poslechu. THE PSYKE PROJECT zvolili cestu k posluchačovi nelehkou, ale to se mi na nich jednoduše líbí. Výraznější výtky proto nechme dnes stranou, zbystřete raději pozornost, toto album si vaší podporu i zájem rozhodně zaslouží.

sestava: Martin Nielskov – zpěv, Mikkel Vadstrup – kytara, Christian Bonnesen – kytara, Rasmus Sejersen – bicí, Jeppe Skouv – baskytara
produkce: Fredrik Nordström & Henrik Udd
studio: Fredman