29.09.16

06.09.16

06.09.16

SANCTIFICATION - Black Reign

SANCTIFICATION - Black Reign

2009 Pulverised Records

Hrubý švédský death metal, to je při zdravém podání pořád zatraceně pevná měna. Druhá řadovka SANCTIFICATION řeže jako blázen, kapela ve svém pojetí inklinuje k téměř americké surovosti (viz letmé příchutě CANNIBAL CORPSE, MORBID ANGEL či DEICIDE) a žádný náznak melodie nedá posluchači zadarmo, respektive bez pořádně nasypané hutné masáže. Vše dobré, co je na nahrávce k nalezení, ještě násobí a podtrhuje masivní produkce. Deska ve sluchátkách působí jako valící se obrovský kolos. Popravdě řečeno ale nic nenamítám vůči její krátké stopáži.

Podobné muzice údernost ve spojení se stručností často svědčí, tady navíc navzdory vyšlechtěnému "zevnějšku" těžko hledám spodní proudy nebo prostě něco navíc, co by SANCTIFICATION pozvedlo (ať už skladatelsky nebo osobitostí výrazu) nad vysoce kvalitní, ale stále "jen" řemeslný, poctivý standard. Oproti průměrnému debutu "Misanthropic Salvation" se kapela o kus vypracovala, ale na první ligu to zatím není.

Což je trochu zarážející, když nahlédneme pod plášť VIP reálií a zjistíme, kdo je tady kdo. Jádro sestavy sbíralo v mezidobí zkušenosti v IN BATTLE. Nové album se nahrávalo v Abyssu a materiálu se tam evidentně dostalo vysoce protekční péče; pobyt ve studiu asi připomínal spíš přátelskou párty než rutinní robotu. Kolem v úvodu vychvalovaného zvuku i produkce se motali oba Tägtgrenové a taky Emperor Magus Caligula z DARK FUNERAL neboli dávný zpěvák HYPOCRISY Masse Broberg. Ten si stejně jako "pan domácí" Peter na desce pohostinsky zazpíval, a jelikož měl se členy SANCTIFICATION (zejména kytaristou Elofssonem) přátelské i hudební vazby z dřívějška, nakonec se rovnou ujal postu frontmana.

Krátce po dokončení "Black Reign" totiž odešel dosavadní zpěvák/basák Kristoffer Hell. Ale to už jsme příliš odběhli. Zpět k recenzovanému CD, které pomalu dohrává. Devátá skladba "Storm" se nese skutečně monumentálně. S dekadentně vábivou linkou na pozadí, jež připomíná doslova volání pekel, jde o ideální tečku za deskou, která má své silné stránky, rozhodně neotráví, ale celkově nedokáže zásadním způsobem strhnout. Možná to Caligulův příchod zlomí a kariéra SANCTIFICATION se rozjede. Ale i když nechci být zlým prorokem, spíš mám takový vnitřní pocit, že to panáčkové budou chvíli zkoušet, pak se zase vrhnou na nějakou jinou kapelu a pod touhle zkrvavenou, otrhanou vlajkou se satanistickým piktogramem se přihlásí zase za několik let...

sestava: Kristoffer Hell – zpěv/baskytara, Tomas Elofsson – kytara, Marcus Edvardsson – kytara, Nils Fjellström – bicí, hosté: Peter Tägtgren a Masse Broberg – zpěv
produkce: Tommy a Peter Tägtgren, Dan Swanö
studio: Abyss