29.09.16

06.09.16

06.09.16

LET THE NIGHT ROAR - Let the Night Roar

LET THE NIGHT ROAR - Let the Night Roar

2008 MeteorCity Records

Když roku dvoutisícího šestého chicagská formace LAIR OF THE MINOTAUR prostřednictvím své druhé řadovky "The Ultimate Destroyer" vyrukovala s mocně podladěným, valivě nekompromisním mixem sludge a thrashe, logicky ještě nikdo nemohl tušit, že po dvou letech na podobně těžkopádnou strunu zabrnká i bývalý člen legendárních MALEVOLENT CREATION Jeff Joseph Juszkiewicz.

V případě Let the Night Roar (původně známých též pod názvem TUALATIN) však burácivý podklad sklouzává povícero k břitce doomovým plochám, takovým, jaké znáte třeba od finských KYPCK. Zároveň ale hnedle prchá k zběsilým hardcorovým výpalům z týlu tradičního, pravověrného sludge. A aby toho v rošádě mohutných sypaček nebylo málo, tak do vší té vláknité břečky sem tam zazvoní nějaký ten jižanský, psychedelicky stonerový zásek.

Po kolena v blátě, tak lepivém a slizkém, jakoby si skrze zanícený plíce odkašlalo samo zemské nitro. S igelitovou taškou přes hlavu, ruce svázané za zády rezavým řetězem. Křičíš, řveš přímo do tváře trudně sychravého rána, ale kdo tě tady asi uslyší? Nemůžeš se nadechnout, svaly se stahují do nezvladatelných křečí. Zpytuješ svoje hříchy a když už se pomalu loučíš se životem, čepel loveckého nože prořízne do igelitu malý průduch. Celý svět se v tu chvíli smrskne na lačné, toužebné lapání po troše vzduchu. Tak přesně o tomhle hudba Let the Night Roar je. Na oko bezhlavé třískání pulzujících riffů, nenávistně vibrující agrese a stupňující se tempo. Sem tam nějaká ta výraznější nosná melodie po vzoru HIGH ON FIRE a nakonec – vysvobození. Ovšem ani ne posluchačovo, jako spíš přetěžce zkoušeného subwooferu.

Eponymní debut "Let the Night Roar" rozhodně není snadno stravitelnou porcí pro každý metalový žaludek. Sludge doom je prostě už sama o sobě dost specifická kolonka. Avšak hlavně díky rozumné délce nahrávky dokáže kapela smysluplně nakládat se svou hlavní devizou – precizně zmasterovaným zvukem. Hráčsky umně zvládnutý příděl, rozdělovaný v dostatečně osobitých, energických dávkách. Byť do jisté míry pouze typické spojení okrajově undergroundových, špinavých žánrů nepřináší žádnou převratnou novinku, ba ani melodie nemají přílišnou tendenci jakkoli zásadně ulpívat v paměti (pokud vynechám nápěvy skladeb "All Costs" a "Let the Night Roar"), pořád se jedná o výrazně spontánní, přímočarý zásek, jakým byl kupříkladu debut KOWLOON WALLED CITY. Nic víc, ale rozhodně ani nic míň.

Sludge prostě dýchá ztěžka!

sestava: Jeff Joseph Juszkiewicz – kytara, zpěv, Gregory Frank Knap – kytara, zpěv, C.J. Ridings – baskytara, Hunter Cook – bicí
čas: 35:35