06.09.16

06.09.16

HURTS

RINOA - An Age Among Them

RINOA - An Age Among Them

2010 Eyes of Sound

Rozpačité váhání nad každým pro a proti je noční můrou v osobnosti člověka, který není schopen dělat rozhodnutí. Pakliže přeci jen dojde ke konečné volbě, neskrývané pocity úlevy zastíní tmavým mrakem nejistota zpětného vnímání. Pokoušet se takto změnit svět nelze, ovšem v případě, že ze své sebetrýzně dokážete čerpat to nejupřímnější a nejpocitovější a máte na to vše hudebně správně formulovat, jakákoliv nejednoznačnost a nejistota se mění v rozpouštějící se mlhu, která na vás dýchne kouzlem krásy nálad a emocí.

Není tomu tak dávno, co jsem na tomto místě upozorňoval na skupinu proměnlivější než pověstné anglické počasí. Snad mezi kapkami viditelnými zpoza oken jakoby se v jejich náladách nyní dovnitř dostala ledová tma. Takovýto posun od předloňského stejnojmenného EP předznamenává hudební zážitek z ranku těch, které mají výsostní postavení posluchače ovlivnit a obohatit pocitově. Ano, muzika RINOA je rozmanitější než samotná planeta Země; ohromující diverzitou života i doposud neprobádaných koutů světa.

Produkci této hudební záležitosti obstaral Jonny Renshaw, jinak také kytarista přemýšlivé ambientní post-metalové formace DEVIL SOLD HIS SOUL a netřeba více slov k vyjádření toho, co obklopuje naše smysly při prozkoumání expozice "An Age Among Them": "Hudba RINOA je plná vášně, atmosférická a přesto dokonale heavy!" Srdce buší silněji při proniknutí do zvukového prostoru, ze kterého není úniku a utváří naši pocitovou složku. Muzice vévodí jemná post-rocková samota, bouřlivé riffování a intenzivní řev, ze všech okamžiků je cítit enormní úsilí.

Z mého pohledu je "An Age Among Them" pomalu, přesto neuvěřitelně plynule odvyprávěný hudební příběh osudovosti, kde definitivní konec vytušíte již na samotném počátku, ve chvíli, kdy s první písní popadáte dech při každém strhujícím momentu. Kapele se bez jakýchkoliv obtíží daří navodit atmosféru, kterou je posluchač schopen pojmout ve formě nálad a pocitů. Vznešené melodie a subtilní kytarové motivy jsou ozvěnami metalové těžkosti a epické šíře skladeb; vystupují do popředí jako hlavní motivy, bez kterých si nelze představit žádný příběh.

A tento ze života mladých anglických umělců láká svou vnitřní otevřeností, se kterou se nám zpovídají: "Myslím, že jsme konečně vytvořili muziku, která nám dodává vnitřní spokojenost, a zároveň jsme se citově svázali a shodli. Doufáme, že album bude vyvolávat stejné pocity i u našich posluchačů," míní kytarista Matthew Holden. K tomu můžu jen dodat, že v mém případě je to pouto silnější než jen pouhé zalíbení posluchače v muzice. Nazval bych to odevzdáním.

sestava: Matt Holden – kytara, Jozef Norocky – kytara, David Gumbleton – baskytara, James May – bicí, Perry Bryan – zpěv
produkce: Jonny Renshaw
čas: 60:00