29.09.16

06.09.16

06.09.16

IMMOLATION - Majesty and Decay

IMMOLATION - Majesty and Decay

2010 Nuclear Blast

Pokud bych se měl zamyslet na kapelami, které stály u zrodu death metalu a formovaly ho v jeho prvopočátcích, IMMOLATION by mezi ně bezesporu patřili. Jejich vznik je datován do doby, kdy se formovaly i dodnes fungující seskupení typu floridských OBITUARY, MORBID ANGEL, buffalských CANNIBAL CORPSE nebo celé skandinávské deathové scény. Zcela nezávisle na těchto dvou hlavních líhních si svou cestu razili i newyorští IMMOLATION.

Jakkoliv se může zdát, že právě floridské kapely přinášely s každým albem smrtonosnější nálož riffů a deathových vypalovaček, byli to právě i IMMOLATION, kteří dokázali na svých nahrávkách vždy posunovat hranice žánru o kus dál. Ačkoliv pro svůj úspěch obětovali mnohé, jejich konání nikdy nepřinášelo tolik šťavnatého úspěchu, jako tomu bylo v porovnání s floridskými či skandinávskými bandami.

Překročit svůj vlastní stín se tentokrát snaží s honosně nazvanou deskou "Majesty and Decay". Ta v sobě pochopitelně nese všechny průvodní znaky tvorby newyorských, ale s vydatnější dávkou agrese a preciznosti, než kdy v minulosti. Snad nikdy se IMMOLATION nenacházeli v tak skvělé formě jako tomu je právě na tomto počinu a jestli se někdy mohli skutečně rovnat s těmi největšími, tak je to právě v tuto chvíli. Všech dvanáct skladeb je doslova prosyceno brutalitou, agresí a temnotou. Zároveň však nutno podotknout, že se nejedná o bezduché sypačky, nýbrž o technicky velmi propracované skladby. Za vyzdvihnutí stojí určitě bezchybná spolupráce obou kytaristů i bubeníka Shaltyho, který žene celou kapelu za každých okolností neustále kupředu.

Přestože se bezesporu jedná o velmi kvalitní album, kterému se určitě dostane velkých ovací, osobně s ním mám trochu problém. Ať jsem desku pustil kolikrát chtěl, nikdy jsem na ní nenašel nic, co by mě vyloženě srazilo do kolen. Brutálních a agresivních věcí je na každém rohu nespočet, ale stejně jako v drtivé většině z nich mi i zde chybí jakási přidaná hodnota, pro kterou bych si album pustil znovu. Pokud bych si měl tuto desku pouštět znovu pouze pro skvělou práci kytar a bicích, můžu si stejně tak pustit i jiné, mladší a kolikrát nápaditější bandy, než jsou právě IMMOLATION. Ať jsem se snažil sebevíc, tak na víc, než jen lehký nadprůměr se u mě "Majesty and Decay" nedostala.

sestava: Ross Dolan – zpěv, baskytara, Robert Vigna – kytara, Bill Taylor – kytara, Steve Shalaty – bicí
produkce: Paul Orofino
studio: Millbrook Sound