06.09.16

06.09.16

HEAVEN SHALL BURN - Invictus

HEAVEN SHALL BURN - Invictus

2010 Century Media

Mise splněna

Populární Němci HEAVEN SHALL BURN si před dvěma lety vytyčili cíl nesnadný – maximálně nasytit hladové fanoušky energickou muzikou a tímto krokem opět upozornit na svou exkluzivitu. Po dva roky starém, stále ještě neoposlouchaném veledíle "Iconoclast" v roce 2009 plynule navázali úchvatným DVD "Bildesturm - Iconoclast II (The Visual Resistance)", ale podle všeho si to nejlepší schovali až na samotný závěr své plánované trilogie, do své novinky "Invictus".

Přestože se mnohým bude zdát způsob, jakým se muzikanti prezentují na albovém vyústění své dvouleté snahy, skromnější či snad i chudší na chytlavé nápady, opak je pravdou. HEAVEN SHALL BURN přistoupili k nahrávání své novinky vskutku svědomitě a zdánlivě méně výraznou desku obohatili náladami pro ně natolik typickými – drsností, nezastavitelnou intenzitou, emotivností, ale i snahou o melodickou přístupnost a dokonce epičnost. Oproti minulosti ovšem hudba Němců odkrývá svá kouzla až postupným, několikerým prokousáváním se jednotlivými skladbami, nechová se k posluchači okamžitě přátelsky a chytlavě, nutí ho neustále objevovat a postupně se utvrzovat v jediném – kapela znovu nahrála výborné album, které bude naživo přetavovat v emocemi a energií hořící pochodeň.

Nechybí klasické pochmurné, citlivým duším lahodící intro, na které se váže píseň "The Omen". Se slavným stejnojmenným filmem Richarda Donnera z roku 1976 má ovšem společného pramálo, třebaže se také pyšní dokonale mrazivou atmosférou a dokáže v posluchači vyvolat tíživý pocit. Skladbě ovšem vévodí především metalová mohutnost, údernost bicích, chytlavě melodické riffy a úchvatný vokál Marcuse Bischoffa propadající se pod neskutečnou zvukovou tíhou. Síly hitu "Endzeit", otevírající předchozí počin "Iconoclast", tato píseň rozhodně nedosahuje, ale zkušení muzikanti rozdělili silné momenty do celé desky poměrně stejnoměrně, což budou kvitovat s povděkem zejména ti posluchači, kterým přišly předchozí nahrávky monotónní.

Je samozřejmě jasné, že ani tentokrát se nedočkáme žádného převratu v tvorbě této party a HEAVEN SHALL BURN staví svou muziku na stejných, již několikrát slyšených motivech z minulosti. Činí tak ovšem způsobem pro příznivce neskutečně zábavným a lákavým. Metalcore v jejich rukou nepostrádá jemné náznaky hardcorových tradic, ale disponuje především naprostou metalovou otevřeností. Z intenzivního, brutálního i melodického charakteru alba vyčnívá krom teskného úvodu i závěru zejména "Buried in Forgotten Grounds", energií i atmosférou překypující hit, který bude dozajista při koncertech příznivci vítán s otevřenou náručí. Zajímavě působí též hostování zpěvačky Sabine a kytaristy Sebastiana ze spřátelených DEADLOCK v "Given in Death". Tato píseň svým zvukem i atmosférou patří sice spíše do repertoáru domovské kapely hostujících muzikantů, přesto jako pomyslná tečka za nejenom tímto albem, ale hlavně za dvouletým koncepčním záměrem HEAVEN SHALL BURN, působí dokonale.

Spolu s "Invictus" zase přichází konec jednoho příběhu. Vyústění etapy, která bude brána při pohledu do historie této skupiny možná za nejúspěšnější. Ačkoliv se může zdát, že hudební pouť HEAVEN SHALL BURN tímto obdobím dosáhla svého cíle, muzikanti již spřádají nápady a plány do budoucna. Začne se tak příběh nový a já osobně se moc těším, až mě znovu pohltí do svého děje.

sestava: Marcus Bischoff – zpěv, Maik Weichert – kytara, Eric Bischoff – baskytara, Alexander Dietz – kytara, Matthias Voigt – bicí
Hosté: Sabine Weniger – zpěv, Sebastian Reichl – kytara (oba DEADLOCK)

produkce: Maik Weichert, Alexander Dietz