29.09.16

06.09.16

06.09.16

OCTOBER FALLS - A Collapse of Faith

OCTOBER FALLS - A Collapse of Faith

2010 Debemur Morti

Musím se přiznat, že ke kapelám, které vydavatel propaguje jako pagan či folkmetalové, přistupuji automaticky s jakousi skepsí až despektem. Nejspíše je to způsobeno tím, že jsem se v minulosti při setkání se spolky podobného ražení mnohokrát spálil. Spoustu let dozadu, kdy křížení národní hudby s metalovou a zakomponovávání tradičních nástrojů mezi rockové instrumenty nepatřilo mezi zaběhané hudební postupy, jsem kteroukoliv podobnou kapelu vítal s otevřenou náručí. V posledních letech, kdy tento druh hudby zažívá komerčně nejúspěšnější léta, se mi do rukou dostalo jen opravdu málo kapel, v jejichž hudbě jsem byl schopen naleznout něco víc, než ďábelským rytmem hnané tancovačkové melodie.

Finským OCTOBER FALLS přirovnání k takovým kapelám snad vůbec nepřísluší. Jediným společným znakem je paradoxní příslušnost do stejné žánrové škatulky, do které se Finové svou třetí deskou dostávají dle mého spíše mimoděk. Z jejich hudby jsou cítit stejně jako u klasických pagan/ folkových kapel ty samé kořeny, avšak v případě OCTOBER FALLS není zapotřebí sahat po rozličných bizarních nástrojích a prvoplánových humpa rytmech. Kapela si vystačí s tradičními rockovými postupy, které balí do pagan/blackmetalového hávu.

"A Collapse of Faith" je na poslech velice příjemná deska, kterou zdobí tři velmi dobře vystavěné skladby, z nichž mluví především hudební vyspělost jejich autorů a upřímnost jejich sdělení. Všechny kompozice mají jasně danou strukturu, kde dochází k prolínání mnoha druhů rozličných nálad od těch intimních až po epické klenby majestátných melodií. K jejich vybarvení dokonale postačí klavír nebo klasická akustická kytara. Jejich zakomponování do samotných skladeb je provedeno velmi citlivě a písním dodává zmiňovanou intimitu a vnitřní hloubku.

Tato deska k vám bude promlouvat jazykem navozujícím dávné příběhy. Jazykem, z něhož je cítit moudrost věků, a který láká naslouchat mu se stále větším napětím. S každým poslechem se tato deska mění a roste. Je jako západ slunce. S každým pohledem na něj se mění jeho atmosféra, ale přesto vás pokaždé okouzlí a chytí za srdce. Prostě deska, která má duši!

sestava: M. Lehto – zpěv, V. Metsola – baskytara, M. Tarvonen – bicí
čas: 41:59
země původu: Finsko