14.10.16

29.09.16

06.09.16

06.09.16

THE SULLEN ROUTE - Madness of My Own Design

2010 Solitude Productions

Zatímco drtivá většina posluchačů extrémní hudby směřuje svá hudební bádání do zemí na západ od nás, málokterý z nich si uvědomuje, že neméně zajímavé spolky fungují i na východní straně Evropy. A mnohé z nich by si zasloužily větší pozornost medií i fanoušků. Konkrétně Rusko skrývá mnoho talentovaných hudebníků, jejichž umění vzniká v nelehkých podmínkách a v mnohých případech je skoro zázrak, že se vůbec můžeme s jejich výtvory setkat. Možná právě proto, že tito hudebníci nejsou svázáni povinnostmi vůči vydavateli a jejich hudba vychází čistě z vnitřního popudu, je oproti té, která se k nám dostává ze západních zemí, v mnohém bohatší a lze v ní stále hledat spoustu čistých a opravdových emocí.

Čím však mnohé kapely z východu trpí, je lehký deficit progrese a u tradičnějších stylů i snaha zůstat věrný žánru. To je též případ ruských THE SULLEN ROUTE. Ačkoliv je jejich debut "Madness of My Own Design" překvapující v tom, jak jistě na něm kapela samotná vystupuje a jak dotaženou má produkci, nemohu se zbavit pocitu, že se až příliš drží prapůvodního death/doomového modelu. Deska rozhodně v mnohém převyšuje drtivou většinu podobných debutů, ale při bližším pohledu lze snadno vystopovat, že skladatelská zručnost a objevování vlastního hudebního potenciálu jsou během na dlouhou trať.

Všem osmi skladbám náleží vše, čím se doomový žánr vyznačoval na počátku devadesátých let. Nepostradatelný pomalý rytmus, který se často přehoupne do rychlejšího deathového riffování; táhlé, uplakané melodie a v neposlední řadě i procítěný growling. To v sobě skrývá sázku na jistotu, avšak ani stopu původnosti a originality. Proto myslím, že jakákoliv podobnost až zaměnitelnost kupříkladu s původní tvorbou MOURNING BELOVETH je zde zcela zřejmá.

Pokud jste milovníky dřevního doom metalu a v podobných záležitostech si libujete, vězte, že tato deska vás rozhodně nezklame. Její předností je zdravě vysoko nasazená kvalitativní laťka, díky které se na příští desce ukáže, zda se Rusové hodlají napevno usadit tam, kde si jsou jisti sami sebou, nebo se vydají na nejistou a odvážnou pouť hledání vlastní identity. Osobně doufám, že vzhledem k jejich věku je tato deska jen počátkem mnohem zajímavější cesty.

sestava: Djaspam – zpěv, kytara, Sergey – kytara, Alena – baskytara, Aleksey – bicí
čas: 54:53
země původu: Rusko