CONVICTORS - Abdication of Humanity

CONVICTORS - Abdication of Humanity

2009 vlastní náklad

čas: 18:27
země původu: Německo
styl: death

Němečtí CONVICTORS musí být pro českého posluchače naprostou neznámou. Po nahrání prvního dema v archaických časech roku 1986 se rozpadli a dali o sobě vědět až na závěru roku 2009, kdy vydali nové EP "Abdication of Humanity". Pěkný pokus, ale přinejmenším o desetiletí opožděný. Pochopitelně se nejedná o desku pro hudební fajnšmekry. Nicméně pokud vás bere například "Realm of Chaos" od BOLT THROWER, tak se vám "Abdication of Humanity" taky může zalíbit. Nesmíte ale chtít moc.

EP má poměrně razantní nástup, CONVICTORS však brzy sklouznou do pomalejšího deathového riffování, ze kterého dýchá atmosféra počátku 90. let. Bohužel se z nahrávky často stává poněkud plytký chaos. Kapela se sice občas dokáže předvést nějakou zajímavější momentkou, ale ty jsou nicméně k její vlastní škodě rozházeny po celém albu. Ať už se jedná o rychlejší pasáže v úvodní "Seven Vials of Wrath" a třetí "Gravitas Mentis" nebo pomalejší groovy feeling v druhé "Depravity", vždycky mám pocit, že to začíná jiskřit a za chvíli se to přece musí rozjet... Načež vypadnou pojistky a následuje pád na zem.

Nejvíc album sráží nepochopitelné přechody v nepravou chvíli. V rychlých pasážích kapela občas bezdůvodně zpomalí, jako by se lekla, co to vlastně hraje. A jakmile se jí povede vytvořit dusivý tlak v místech pomalých, nesmyslně zrychlí. Nezachrání to ani pomalejší čtyřka "Immortal Fate", která působí nejkompaktněji, ani závěrečná svižná "Last Encounter" ve stylu starých DEATH, která končí naprosto do ztracena.

Pokud si odmyslím určitou zastydlost a především neuspořádanou, chaotickou skladbu, hrají CONVICTORS v zásadě uvěřitelný, syrový bordel. Fabian se může pochlubit vydařeným growlingem, kytarista Lasse sice zahraje dohromady asi tři riffy, ale docela přesvědčivě a ve spojení s bubny a baskytarou dokáže na chvíli posluchače napnout. Ale opravdu jen na chvíli, než kapela udělá nějaký další krkolomný přemet a obrazně si zláme vaz.

CONVICTORS nahráli desku, jíž ve výsledku chybí buď nějaký originální nápad nebo přesvědčivý tlak od počátku až do konce. U prvního chápu, že kapela neexperimentuje a sází na jistotu osvědčeného deathového projevu, což na ortodoxní fanoušky funguje. O to více se divím, že netlačí silněji na pilu. Potenciál na to má, ale nevyužívá ho, a deska tak ve finále působí strašně rozpačitě.

sestava: Fabian – zpěv, Lasse – kytara, Zimmi – baskytara, Atom – bicí
odkaz: myspace.com/convictors
1. Seven Vials of Wrath