06.09.16

RUBUFASO MUKUFO - ReMoLAB

RUBUFASO MUKUFO - ReMoLAB

2010 Khaaranus Productions

čas: 23:59
styl: grind/hardcore

Pohrobci legendárních CEREBRAL TURBULENCY si dle vlastního vyjádření vybrali pro svůj název text zaklínadla, které promění člověka v havrana. Po poslechu jejich alba "ReMoLAB" se však nemohu zbavit pocitu, že na koncertech se bude rozjuchané publikum měnit spíše v příslušníky druhu sus scrofa; a mnozí z pravověrných grinderů si budou při poslechu novinky libovat jako dotyčný tvor v žitě.

RUBUFASO MUKUFO se po několika letech existence a vydání dvou splitek konečně rozhodli nahrát samostatné album. Ostraváci už sice nehrají takový chlív, jakým se mohli pochlubit na svém debutovém splitku "Underclass", ale tím lépe. Ze své původní grindové zběsilosti neztratili ani trochu a zároveň nahrávku obohatili o punkové, hardcorové nebo deathové prvky.

Přiznám se, na počátku mě "ReMoLAB" moc nebavil. Celá deska působí na první poslech trochu archaicky a přímočaře: kytary jedou v hutném rytmu, který se po celou desku příliš nemění, nehudební vložky jsou krátké a primitivní, bicí toho taky moc nepředvádějí. Rozmazlený posluchač může být v pokušení album odložit, než mu dojde, že je to ve své jednoduchosti vlastně vynikající deska.

RUBUFASO MUKUFO se totiž soustředí na to, co jim jde nejlíp, a to je naprosto šílená atmosféra. A to doslova a do písmene, nebránil bych ani přirovnání k ISACAARUM. Na desce najdete pochopitelně rychlou grindovou sypačku, ale také menší porci groove rytmů, rozjuchané gore pasáže, old-school hardcorovou nasranost i punkové blbnutí. Velký vliv na to mají oba vokalisté, kteří střídají všechny možné i nemožné polohy a při tom se překřikují navzájem. Jejich projev je také logicky v popředí, kytary a bicí jim spíše dělají hudební pozadí. Ne, že by zbytek kapely nehrál pořádný randál – Prase Posvátné chraň –, ale zkrátka nevystupují do popředí nějakými zvláštními výkony. Kytaristi si omílají svých pár riffů a bubeník jede zběsilý klepec v pozadí, sice bez chyb, ale taky v podstatě bez nápadu. Jenže v celkovém hudebním kontextu alba "ReMoLAB" je tato jednoduchost namístě, naopak snaha o sebemenší umělecké (rozuměj náročné) vyznění by atmosféru celého alba spolehlivě zabila.

Jestli si to pořád neumíte dát nějak dohromady, představte si přímočařejší ISACAARUM, smíchané s hlasovými experimenty posledních PIGSTY a okořeněné pořádnou dávkou ostravské sprostoty. Hudební fajnšmekr by nad tím asi ohrnul nos, ale nemůžu si pomoct, dohromady album funguje přímo zabijáckým způsobem. Nový materiál je velmi chytlavý už na domácí poslech, což se u jednoduchého grindu zase tak často nestává. Verdikt je proto prostý, album je na své poměry téměř geniální.

sestava: MiriBuss – zpěv, Chorche – zpěv, Kubiš – kytara, Slivka – baskytara, MiK!LL – bicí
odkaz: bandzone.cz/rubufsomukufo
1. Prediction