06.09.16

AUTOPSY - The Tomb Within

AUTOPSY - The Tomb Within

2010 Peaceville Records

čas: 20:01
styl: death/gore

Jsou desky, které posluchače do svého nitra pouštějí pomalu a nechávají se dlouho dobývat. Pak jsou nahrávky, jejichž kouzlo pohltí během několika málo chvil. Náruživě si k sobě posluchače přitisknou a nepustí ho, dokud si z nich nevezme vše, co nabízejí. Přesně takové je i comebackové EP amerických veteránů AUTOPSY. Ti se po spoustě let konečně vrací na scénu s novým materiálem.

Návraty kapel bývají nesmírně sledovanou záležitostí a osobně mám reunionové počiny velmi rád. Důvodem je kombinace dvou faktorů, které z drtivé většiny zajistí velkou atraktivitu daného materiálu. Jedná se o sklížení energie, která se v muzikantech v době oddechu hromadila, a původního stylu, se kterým se na scéně dotyční kdysi etablovali. Zatím největší potěšení mi v tomto ohledu způsobili právě AUTOPSY, a to aktuálním materiálem nazvaným "The Tomb Within", jehož síla je navíc umocněna jeho krátkou stopáží.

Můžeme se zde po letech setkat s jedinečným stylem. Takovým, kterým se na konci osmdesátých let definovali a proslavili. Můžeme v něm stopovat úplné prvopočátky death metalu, okořeněného prvky gore. Zřetelně můžeme hledat inspiraci v temných náladách BLACK SABBATH. AUTOPSY dokáží velmi zručně pracovat s dynamikou skladeb a prosytit je mnoha autentickými hororovými motivy. V sabbathovských doomových polohách působí jako temná příšera pochutnávající si na čerstvě polapené kořisti, v rychlejších pasážích zase jako šílenec pronásledující svou marně unikající oběť. Nutno podotknout, že v jádru se stále jedná o spíše heavy hudbu a death/gore je zde definován především hororovou atmosférou samotných skladeb.

Američané a jejich novinka působí, jako když vypustíte ze sklepa spoustu let uvězněnou zombie. Hladově se sápe po všem živém a nemilosrdně vraždí, co jí přijde pod ruku. Chytí, vysaje a odmrští. Frontman a adept na nejexpresivnější projev roku, Eric Cutler, společně s ostatními tímto počinem poukázali také na to, že v době, kdy zní přehršel různých brutaldeathových či grindových kapel téměř identicky, chybí většině z nich základní věc. Napsat pro zvrácené myšlenky a texty i dostatečně zvrácenou hudbu.

sestava: Eric Cutler – zpěv, kytara, Danny Coralles – kytara, Joe Trevisano – byskytara, Chris Reifert – bicí, zpěv
produkce: Adam Munoz
odkaz: myspace.com/autopsyofficial