ABORTION / IDIOTS PARADE - split

ABORTION / IDIOTS PARADE - split

2010 Lecter Music Agency

čas: 29:30
země původu: Slovenská republika
styl: grindcore/fastcore

Předem jedno menší varování. Pokud patříte mezi intelektuální krasoduchy, kteří v přítmí nad sklenkou červeného vína bádají o smyslu lidského bytí, duchovní transcedence a nesmrtelnosti chrousta za polárním kruhem, nemusíte číst dále. Na splitku dvou slovenských kapel ABORTION a IDIOTS PARADE nenajdete žádné podněty k trýznění ducha, ale pouze necelou půlhodinku agresivní, přímočaré muziky. Pokud nicméně máte v oblibě grindcore nebo fastcore a nevadí vám na půl hodiny nechat duchovní výšiny plavat, může vám tato deska nabídnout solidní porci zábavy.

Ačkoliv nahrávka vyšla v CD podobě až letos, pochází z roku 2008. Původně vyšla pouze na vinylu. Ne že by na tom záleželo, posluchač od desky dostane to, co by od ní mohl čekat. ABORTION patří na svém poli ke skutečným veteránům slovenské scény a IDIOTS PARADE také nejsou žádnými nováčky, obě si už na scéně vydobyly svoje. Nemusíte se proto obávat nějakých amatérských garážových krys, které nahrály svůj první kanál a hrdě s ním vyrazily do světa. Na druhou stranu, jakkoliv to ve spojení s touto hudební scénou může znít bizarně, obě kapely mají poměrně konzervativní pojetí hudby. Dočkáte se proto solidního nářezu, jež potěší příznivce, nezaujme neznalé a způsobí žaludeční obtíže u těch, jež při vyslovení slova "grind", "crust" nebo "punk" ostentativně hledají kýbl.

První půlka desky patří slovenským matadorům ABORTION. Od počátku, na kterém zazní pasáž z "Života Briana" od Monty-Pythonů, se nese v poměrně humorném duchu. Nejedná se nicméně o žádné tancovací gore, ale o tvrdý, uřvaný grindcore starého stylu. Délka písní se orientačně pohybuje kolem minuty. Hudba ABORTION je sice jednoduchá a o nějaké invenci se nedá mluvit ani z legrace, ale je přímočará, agresivní a chytlavá. Ve spojení s občasnými humornými vložkami typu "pojebte se, pán velitel" nebo závěrečný "tucno-jam" na téma "žlutý kabel" jde vlastně o velmi veselou záležitost. Doporučuji především pro odreagování v situaci, kdy člověka sere celý svět.

IDIOTS PARADE je o poznání undergroundovější nahrávka s naléhavější atmosférou. Zde není agresivita mírněna žádným humorem, kapela produkuje fastcore namíchaný s punkem a tuhle divokou kombinaci už nemá potřebu nějak ředit dále. Jedná se o syrový, rychlý chlív s výraznými bicími. Kytaristé hrají poměrně předvídatelně, ale také se od nich nečekají žádné exhibice. V některých pasážích je poměrně jasně poznat, že se kapela inspirovala zahraničními vzory (například začátek "Vojna v duši"). Asi nejzajímavějším prvkem je vokál zpěvačky Petry, který se naprosto vymyká všemu, co by člověk od ženského zpěvu čekal. Hotová fúrie na amfetaminu.

Největším problémem tohoto splitka zůstává, že je určena pro úzce vymezenou posluchačskou skupinu. Pokud vám grind a podobné styly moc neříkají, neřekne vám moc ani tato deska. Stejně tak pokud chcete toto hájemství poodhalit dosud neposkvrněnému kamarádovi, zkuste něco stravitelnějšího, hudba těchto Slováků je až nepříjemně přímočará. Příznivcům razantní muziky bez zbytečných serepetiček naopak doporučuji.

ABORTION
bandzone.cz/abortion
myspace.com/abortiongrind