DUST'N'BRUSH - Filth of Our Blood

DUST'N'BRUSH - Filth of Our Blood

2010 vlastní náklad

čas: 29:08
země původu: Polsko
styl: melodic death/deathcore

Vlna melodického death metalu/deathcore se valí s plnou silou a každým měsícem přibývá mladých surfařů, jež se s větším či menším úspěchem na ni pokoušejí naskočit. Jedno z takových uskupení představují DUST'N'BRUSH z polského Siewerzu. Skupina vznikla roku 2009 a po bezejmenném demu přichází s první dlouhohrající nahrávkou, zvoucí se "Filth of Our Blood".

Hudebně se DUST'N'BRUSH vydávají i na poměry deathcore "hitovým" směrem, místy evokujícím tvorbu klasiků melodického death metalu, za jaké lze považovat kupříkladu Švédy IN FLAMES. Ocenit na jejich debutu lze jak solidní instrumentální stránku, tak sytý i variabilní vokální projev frontmana Jaceka, místy zabíhající až do téměř blackového skřehotu. Ohledně skladatelské invence narážíme na vážnější problémy. Pánové mají nepochybně perfektně naposlouchané své vzory, vědí, kdy zvolnit, kdy přitvrdit prostřednictvím několika energických záseků, kdy vložit melodickou kytarovou vyhrávku. Postrádám však skutečně silné momenty, které by mne takříkajíc usadily na židli a přiměly se k albu vracet zas a znovu. Mnohokrát slyšené osvědčené riffové jízdy na tento post rozhodně neaspirují, několik avizovaných pomalejších pasáží už spíše.

Hned v úvodní "Million of Moments" uslyšíme romantické piano, které přes kompoziční jednoduchost svého partu příjemně pohladí a podobné pocity se vrátí ještě několikrát. Za příklad poslouží povedená šestka "Flood of Memories" či vybrnkávaná instrumentálka "Just Touch It", osmá v pořadí. Stále se však nejedná o nic, co by výrazněji překračovalo hranice tradiční metalové melodiky, podobně jako několik lehce psychedelických sól učenlivě čerpá ze stránek nejklasičtějších tvrděrockových skript. Na celkové vyznění či atmosféru skupina příliš nesází, což ostatně nebývá u deathcorových spolků neobvyklé a žádné temné mrazení v zádech se tedy rozhodně nedostaví. Na druhou stranu nelze nepochválit čistý a průrazný zvuk, dodávající hudbě patřičnou dynamiku, v rámci žánru naopak tolik potřebnou.

V zásadě nám tedy DUST'N'BRUSH servírují porci poctivého melodického deathcore, jenž patrně nejvěrněji vystihne jednoslovná charakteristika "nekonfliktní". V žádném případě se nejedná o propadák, který by měl kapelu v očích kohokoliv diskreditovat, na své chvíle slávy si však budou DUST'N'BRUSH nejspíš muset ještě nějakou dobu počkat. Zatím přicházejí s hráčsky i zvukově kvalitně zvládnutým standardem, který potěší zejména skalní žánrové fanoušky.

sestava: Jacek – zpěv, Mlody – kytara, Kmieto – kytara, Byku – baskytara, Maciek – bicí
1. Milion of Moments
2. Across the World