UNDERGROUND THEATRE - Tak mi odpověz, jak ti chutná krev

EP
2011 vlastní náklad

čas: 36:19
styl: post-hardcore/screamo

"Příběh o člověku, který se vzepřel lidskému světu... Příběh o člověku, který zemřel aby se stal vlkem a poznal chuť krve..."

Některé regionální kapely po měsíci fungování v improvizovaných podmínkách spěchají s vydáním prvního dema. Jiné se k zaznamenání své práce nikdy nedostanou. Nejlepší cestou bude asi jako vždy ta zlatá střední. Poctivě makat, na zkouškách potit krev, čile koncertovat, zkoušet nové věci. Ale hlavně, nechat svou vlastní tvorbu řádně dozrát, dospět. A také mít svůj ksicht. Kopírek je všude přehršel.

Liberečtí UNDERGROUND THEATRE se tímto řídili a hmotným důkazem budiž jejich debutové EP "Tak mi odpověz, jak ti chutná krev". A nejen že se tím řídili, UT přidali i několik zásadních originálních prvků a celkový obraz kapely je tak o to osobitější.

První zvláštností, která padne okamžitě do oka i nepozornému návštěvníkovi koncertu, jsou dvě bicí sestavy. UT jasně předvádějí, že dvoje bicí se mezi sebou nemusí zákonitě mlátit. Vše je o komunikaci a hudebním citu. Když jdou dvě a více kytar, proč ne dvoje bicí? Fakt, že za jednou ze sestav sedí sličná slečna, zůstává jen takovým sladkým bonusem.

Neobvyklostí druhou v tvorbě UNDERGROUND THEATRE je textová stránka. V dnešní době, která se vlivem globalizace a amerikanizace stává více a více anglickou a kdy angličtina má v metalové a rockové subkultuře monopol, je až obdivuhodné, že si kapela jde svou cestou a texty jsou kompletně v češtině. Lyrická stránka textů jen podtrhuje celkovou atmosférickou náladu alba. Není zde nic prvoplánového, nic nepřebývá. Samotný zpěv, ač zde není zastoupen v nějakém převažujícím poměru, dává hudbě tu pravou naléhavost a Charlieho místy až screamo vokál výborně doplňuje koncepční vyznění tohoto EP. Už jen ta odvaha, zkomponovat debutovou nahrávku v koncepčním duchu, je troufalá a obdivuhodná.

A tím se dostáváme i k odlišnosti třetí. UT absolutně nehledí na mainstream, trendy, ani módní vlivy. Jejich tvorba je značně ovlivněna spolky jako AMANDA WOODWARD, s občasnými prvky dřívějších DEFTONES a NEUROSIS. Toto záměrné opomíjení aktuálních hudebních trendů kapelu osvobozuje od hranic daných žánrů a jejich screamo/post-hardcore s náznaky původního ema má na (severo)české undergroundové scéně své místo.

Celé album se kolébá ve středním tempu, časté jsou nezkreslené kytary, jednoduché riffy a pod tím vším, vedle pevné basové linky, zdvojnásobená síla bicích, které v dokonalé symbióze drží celé těleso pohromadě. Co album občas ztrácí v jednoduchosti a částečné monotónnosti, to vzápětí vynahrazuje postupně budovanou, hutnou a mrazivou atmosférou, dokud se příběhová linka nedostane k cíli. A i pak nějakou chvíli trvá, než příběh posluchači dovolí vrátit se do jeho vlastního života, mnohdy neméně dramatického.

EP "Tak mi odpověz, jak ti chutná krev" je na DIY debut celkem solidně nahrané a vyprodukované, mírně zastřený a neuhlazený zvuk hádám bude záměrem autorů. Artwork alba předem připravuje na poetickou jízdu depresivní krajinou a je po umělecké stránce velice vydařený. Za debutem stojí roky práce a poctivé dřiny a na výsledku je to každopádně cítit. Pokud by si alespoň každá druhá kapela dala tolik práce se svou tvorbou, a kdyby se našlo více takových, které si jdou svou cestou a nenechají se zlákat pokušením v podobě vidiny trendového úspěchu, naše undergroundová scéna by byla na trošku jiné úrovni.

sestava: Charlie - zpěv, kytara, Rodrigo - kytara, Peo - baskytara, Ginger - bicí, Vladik - bicí
odkaz: bandzone.cz/undergroundtheatre
1. Zpěv