06.09.16

CHILDREN OF TECHNOLOGY - It's Time to Face the Doomsday

2010 Agipunk

čas: 25:13
země původu: Itálie
styl: thrash/punk

Itálie při vnějším pohledu nevypadá jako země tvrdé hudbě zaslíbená. Našinec přichází do styku tak s RHAPSODY a jejich mutacemi (jejichž kýčovitou produkci nikdo mimo příslušný žánr nebere vážně, pokud ji vůbec zná) a progresivními EPHEL DUATH (jejichž kvalita je nesporná, nicméně posluchač takovéto avantgardě nepřivyklý je asi nerozdýchá a znuděn usne). Když ponecháme stranou CRIPPLE BASTARDS a pár vyšinutých goregrinderů, může vyznavači extrémních žánrů připadat Itálie jako hudebně vyprahlá poušť. O to příjemnější je setkání s neurvalými CHILDREN OF TECHNOLOGY s punkovou vizáží a energií na rozdávání.

Album "It’s Time to Face the Doomsday" musí působit jako červený hadr na býka pro všechny tradicionalisty, co už nějaký ten pátek šíří na fórech hlubokou myšlenku "takové sračky jako MÖTORHEAD a THE EXPLOITED na Brutal nepatří". Naopak příznivci těchto kapel by mohli počin CHILDREN OF TECHNOLOGY ocenit. A taky třeba fandové DISCHARGE nebo VENOM. A vůbec každý, kdo má rád špinavý rock'n'roll.

Kapela sice patří k nováčkům na scéně, nicméně veškerý hudební vývoj v posledních dvaceti letech nemilosrdně hodila přes palubu. "It’s Time to Face the Doomsday" je inkarnací toho nejlepšího, co dokázala 80. léta vyplodit. Album je pěkně přímočaré, bez nějakých serepetiček – tedy pokud vynechám pár jednoduchých zvukových efektů, jež podbarvují syrovost alba. Album je postavené v rychlém, energickém rytmu, se svižnými kytarami a chraplavým vokálem, který občas doplňují punkové skřeky. Tenhle solidní základ kapela zpestřuje občasným svižným sólem a crustovými pasážemi.

Vliv osmdesátých let se však nezapře i jinde. Celé deska je stylizovaná do postapokalyptické atmosféry, která jako by vypadla ze sérií o Šíleném Maxovi. Texty písní jako "No Man’s Land" nebo "No Fuel… No Hope!" vyloženě evokují představu vyprahlé pustiny, kde se na troskách civilizace mezi sebou perou gangsteři, mutanti a další dezoláti o benzin, vodu a střelivo. Taky použité zvukové efekty (výbuchy, sirény, výstřely, štěkot vyhladovělých psisek) jako by vypadly ze starých akčních filmů. A aby toho staromilství nebylo málo, kapela tuto nahrávku vydala také na LP a na magnetofonové kazetě.

CHILDREN OF TECHNOLOGY nepřináší nic nového, naopak se vrací zpátky k naprostým kořenům. Ale v dnešní době, posedlé zoufalým tápáním po originalitě za každou cenu, působí velmi osvěžujícím dojmem, podobně jako třeba MUNICIPAL WASTE. Nečekejte žádný vytříbený hudební klenot. Ale stejně jako v jistých situacích oceníte spíše panáka rumu než sklenku Beaujolais, má tahle nahrávka mnohé přednosti před valnou většinou soudobé produkce.

sestava: ThermoNuclearThrashard - baskytara, Goddess of Hammering Chaos - bicí, Splatterhead - kytara, DeathLörd Astwülf - zpěv
odkaz: myspace.com/childrenoftechnology
1. New Enemies to Hunt