Devin Townsend - Unplugged

Devin Townsend - Unplugged

2011 vlastní náklad

čas: 52:18
země původu: Kanada
styl: acoustic/ambient

Nebyl by to Devin Townsend, kdyby stále na něčem s hudbou spřízněném nepracoval. Letos již stihl vydat pod hlavičkou DEVIN TOWNSEND PROJECT desky "Ghost" a "Deconstruction", kterým předcházelo i živé EP "European Tour", jež Devin poskytl svým fanouškům zdarma ke stažení. K tomu si připočtěme dlouhé koncertní šňůry, psaní nového materiálu, hostování na deskách jiných muzikantů, letos konkrétně vokály ve skladbě "Of Blood and Salt" z připravovaného EP "Sea Shepherd" od francouzské GOJIRY a také kompilace SIN-Atra, tribute album Franku Sinatrovi, kde Devin zazpíval zřejmě největší Sinatrův hit "New York New York". Dále chystá na září opět pod jménem DTP vydat album "Ghost II", kde budou skladby, které se nevešly na původní album "Ghost", protože jsou temnější a chladnější. A aby toho všeho nebylo náhodou málo, tak minulý měsíc vydal v limitované edici album "Unplugged", tato deska zase patří pod interpreta DEVIN TOWNSEND, kde bylo posledním zářezem album z roku 2007 "Ziltoid the Omniscient". Tolik ke stručnému představení Devinových činností v roce 2011.

Album "Unplugged" lze chápat spíše jako kompilaci, než další řadové album. Obsahuje akustické verze skladeb jak z éry DEVIN TOWNSEND PROJECT, tak i DEVIN TOWNSEND. Nahráno bylo ve studiu koncem července a použita byla pouze akustická kytara a Devinův hlas. Předem upozorňuji, že pokud nejste fanoušky Devinovy měkčí tvorby, nemáte rádi jeho tichý melodický vokál (který někteří popisují jako kňourání) a deska "Ghost" šla úplně mimo vás, zde si zřejmě nepochutnáte. Devin toto album nahrál pro tři akustické koncerty v Anglii jako raritu pro návštěvníky těchto ojedinělých vystoupení.

Skladby pro akustickou verzi byly vybrány citlivě a mezi svými alby Devin volil vyváženě. Z nejnovějšího "Ghost" vybral skladby "Kawaii" a bonusovou "Radial Highway", z předloňského "Ki" to jsou písně "Coast", "Terminal" a "Lady Helen". "Addicted" zastupuje "Ih-Ah!", z Devinovy prvotiny "Ocean Machine: Biomech" zde najdeme skladbu "Funeral" a z připravované "Ghost II" již dříve uniklou "Fall". Song "Saloon" není (pokud vím) z žádné z Devinových desek, možná se jí také dočkáme na "Ghost II".

Zvuk nahrávky je samozřejmě na velmi vysoké úrovni, u Devina to snad ani jinak být nemůže. Jeho zkušenosti a vědomosti z oblasti produkce i psaní hudby jsou nezpochybnitelné. Předělání výše zmíněných skladeb do akustické podoby byl zajímavý tah a zúčastnit se takové akustické show musí být životní zážitek, ještě s vědomím, že setlist těchto vystoupení obsahoval celých 22 skladeb!

Pro vyznavače Devinova kultu je "Unplugged" povinností a pro fanoušky STRAPPING YOUNG LAD a těch tvrdších alb od DTP/DP zajímavým doplňkem, i když, jak už jsem řekl, ne každému musí akustické verze sednout. Avšak pro uvolněný poslech či jako hudební kulisu k jiným činnostem poslouží tato deska výborně. Pokud se vám tedy líbilo album "Ghost", zahřeje vás i "Unplugged".

sestava: Devin Townsend – akustická kytara, zpěv
produkce: Devin Townsend
1. Coast