THREAT SIGNAL - Threat Signal

THREAT SIGNAL - Threat Signal

2011 Nuclear Blast

čas: 47:53
země původu: Kanada
styl: melodic death/metalcore

Třetí studiová deska kanadských THREAT SIGNAL se nepyšní zajímavým a originálním pojmenováním, kapela zvolila trochu překvapivě tzv. "self-titled" metodu a nová deska dostala jednoduše jméno "Threat Signal". Zůstává pro mě záhadou, co přesně tímto krokem kapela sledovala. Zda toto rozhodnutí vzešlo z hlav hudebníků, nebo se na něm podíleli marketingoví experti vydavatele, těžko říct. Nuclear Blast ale určitě moc dobře ví, co dělá, a vědět by to měla především i kapela samotná. Nejpravděpodobnější mi pak přijde teorie opírající se o potřebu znázornit znovunabytou sjednocenost kapely, která za svou nepříliš dlouhou historii prošla mnohými personálními změnami, tedy jde o jakési obrození THREAT SIGNAL v plné síle.

Album "Threat Signal" oproti svým předchůdcům experimentuje se sedmistrunnými kytarami a musím uznat, že čas od času na desce tyto změny potěší. Občas se tak objeví zajímavý riff s progresivním "djenty" feelingem, jindy zase part mírně načichlý groovem. K hudbě to celkem překvapivě sedí, jedná se však spíše o náznaky a experimenty, než že by se o tyto novoty kapela přímo opírala a stavěla na nich. Nechybí ani několik kytarových vyhrávek, které si však větší pozornost nezaslouží a jsou zde zastoupeny spíše do počtu. Basová kytara je až na výjimky utopená, kytary a bicí ji drží pod vodou a nechají ji nadechnout jen velice zřídka, snad aby se neřeklo. Rytmus tak obstarávají převážně jen bicí, avšak odsýpá jim to dobře, i když zajímavějších momentů se na albu mnoho nenajde, nejen co se bicího podkladu týče.

THREAT SIGNAL tak táhne především zpěv. Ty z kapel, které se mohou opřít o charakteristický vokální projev svého zpěváka, mají obrovskou výhodu, jelikož se za zpěv schová mnoho nedostatků. U Kanaďanů tomu není jinak, Jon Howard má hlavně v melodičtějších pasážích nezaměnitelnou barvu hlasu a celá kapela je na něm znatelně závislá. Někomu může vadit až přílišná nasládlost jeho zpěvu, pro jiné je zas Howardův vokál tím prvkem, který dává jejich hudbě ten pravý šmrnc. Stejně tomu bylo i u kritiky ne zrovna opěvovaného debutu "Years in the Darkness" projektu ARKAEA, kde Howard společně s basákem Kavanaghem působil po boku bývalých členů FEAR FACTORY, Raymonda Herrery a Christiana Wolberse.

Novinka THREAT SIGNAL staví na jednoduchých konceptech, opírá se převážně o mix metalcorové agresivity s melodeathovou chytlavostí, přístupností a pochopitelně i tou melodičností, to vše zabalené do moderního kabátku se zaobleným zvukem. Produkci měl totiž na starosti Chris "Zeuss" Harris, který stojí za nahrávkami kapel jako BORN OF OSIRIS, CARNIFEX, SHADOWS FALL, WHITECHAPEL, CHIMAIRA, HATEBREED a THE RED CHORD, což jsou bez výjimky v současnosti úspěšná hudební tělesa moderní metalové hudby.

Nahrávce THREAT SIGNAL tak škodí především málo hudebních nápadů. Zní veskrze pozitivně a nevinně, i když se snaží tvářit nasraně a zle. Svižně a zlehka odsýpá, ale nezanechá výraznější vzpomínku. Koketuje s progresivními prvky kytarové hry, ovšem zbytek nástrojů se nepouští do sebemenších experimentů. "Threat Signal" je nenáročná deska, jejíž potenciál se stal obětí přístupnosti a těch pár zajímavých momentů revoluci neudělá.

sestava: Jon Howard - zpěv, Pat Kavanagh - baskytara, Travis Montgomery - kytara, Alex Rudinger - bicí, Chris Feener - kytara
produkce: Chris "Zeuss" Harris
1. Uncensored