David Maxim Micic - Bilo

David Maxim Micic - Bilo

2011 vlastní náklad

čas: 28:57
země původu: Srbsko/USA
styl: djent

Nesmírně talentovaný mladík David Maxim Micic ze srbského Bělehradu mimo perfektních dovedností s kytarou a klávesami ovládá výborně také skladatelské a produkční řemeslo. Pro televizní stanice složil mnoho znělek k reklamám, stejně jako hudbu k filmům a seriálům. Student Berklee College of Music vydal letos své debutové EP s názvem "Bilo", které výrazně zamíchalo s mým žebříčkem nejlepších nahrávek roku.

EP zaujme na první poslech a i tak si nechává v zásobě další a další příjemná překvapení pro mnohé z příštích přehrání. Vyzdvihl bych především brilantní produkci, kterou by Davidovi mohla závidět leckterá ze štědře dotovaných mainstreamových kapel. Veškeré prvky jsou vkusně namixovány, tudíž se na kvalitní audio sestavě hudební požitek posouvá ještě o několik stupínků výše. Křišťálový zvuk však jen zvýrazňuje Davidův cit pro komponování. "Bilo" nepatří mezi klasický djent s důrazem na techniku, což kvituji. Mimo kytary zde hrají důležitou roli i různé syntezátory a počítačové kejkle, které s citlivostí zkombinované utváří výtečný ambientní a atmosférický celek s nádechem progresivní a technické vytříbenosti. Na atmosféře dosti přidávají i ženské vokály. Občas připomínají hru s abstraktním zpěvem, kterou rád předvádí třeba Devin Townsend na svém albu "Ghost" od DTP. "Bilo" tak lze bez uzardění brát také jako relaxační kulisu pro chvíle oddechu od okolního světa.

"Bilo" disponuje nesčetnými nápady, avšak jsou využívány s profesionální citlivostí, tudíž deska nepůsobí ani v náznaku přeplácaně či překombinovaně. Všechny ty klávesy a syntezátory spolu s výborně naprogramovanými bicími hrají s kytarovou složkou vyrovnanou hru, nebál bych se i říci, že spíše kytara zde zastává spíše doplňující element. A to není na škodu, jelikož David se nesnažil vyprodukovat další bezduchou matematiku, naopak stvořil hudbu v celé své kráse. Hudbu, která zaujme, pohladí a uvolní. Vše plyne krásně zlehka a nenásilně, netlačí se na pilu. Půlhodinka tak uteče až nečekaně rychle a další přehrání se více než nabízí. Zásluhu na výsledném dojmu má bezpochyby i hostující Jakub Żytecki z Polska, další velmi mladý nadějný kytarový umělec. Jeho sólo v první části patří mezi vrcholy celého EP a stává se tak jedním z nemála dobře zapamatovatelných momentů. Často přítomné jednoduché melodie znějící v pozadí se jen těžce dostávají z hlavy, ale zatím jsem nenašel důvod k takové činnosti.

David Maxim Micic předvedl, že i moderně progresivní a technickou hudbu lze tvořit s citem pro atmosféru a melodii. Propracovaně a s lehkostí složit a v domácích podmínkách nahrát výbornou desku tak není utopií. Poslední dobou u sebe pozoruji potřebu poslouchat hudbu instrumentální, s trochou ambientu a atmosféry, umně napsanou a zahranou, aby dokázala zaujmout znovu a znovu. A přesně takové je "Bilo". Vynikající a živé.

Oficiální download

sestava: David Maxim Micic – všechny nástroje; hosté: Vasil Hadzimanov - klávesy (part III), Sasa Lokner - klávesy (part II), Jakub Zitecki - kytara (part I), Aleksandra Djelmas - zpěv (part IV), Aleksandra Radosavljevic - zpěv (part IV)
produkce: David Maxim Micic
odkaz: facebook.com/davidmaximmicicmusic
1. Bilo: part I