KEEP ON ROTTING - The Beginning

KEEP ON ROTTING - The Beginning

2011 Marast Music
EP

čas: 19:20
styl: technical death/deathcore

Soutěží pro mladé a v pár případech i nadějné kapely je u nás dostatek, o jejich úrovni už by se ale dalo trochu polemizovat. MetalGate Massacre patří díky solidnímu zázemí mezi tu hrstku, která má nějaké jméno a zároveň vítězné kapele nabídne i slušný luxus v podobě výher - mimo jiné nahrání plnohodnotného alba a vystoupení na MetalGate Czech Death Festu. Letošními vítězi se dle odezvy zaslouženě stali litoměřičtí KEEP ON ROTTING, kteří se svými výkony opírali právě o svůj debut "The Beginning".

Už název EP napovídá, že posluchačstvo má tu čest s počátkem něčeho nového a zajímavého, ač hudebníci samotní žádnými novici ve svých úlohách nejsou. Na první poslech zaujme především vynikající zvuk alba, produkce je na debut velice solidní a jsem nakonec i rád, že mohu použít tu mnou tolik nenáviděnou větu "nezní to vůbec česky". Jak už jsem nedávno konstatoval na sociální síti, je to docela smutné, že u českých kapel se vyzdvihuje jejich nečeský zvuk. Dost to asi o celé tuzemské scéně vypovídá. KEEP ON ROTTING ale společně se studiem Hellsound odvedli velký kus poctivé práce a na výsledku je to znát.

Pět skladeb svou celkovou stopáží lehce překročí 19 minut, což na prezentaci produktu vystačí především díky výtečně zvládnuté instrumentální stránce a i potlačenému nutkání narvat na debut co nejvíc nápadů. Ač jednotlivé skladby nepůsobí nějakým semknutým dojmem, což je pochopitelně zapříčiněno časosběrností materiálu, jsou napsány překvapivě nápaditě a svěže. Velká variabilita užitých riffů a motivů nahrávce udržuje stabilní hodnotu zábavnosti a EP se tak snadno neohraje. Jedinou radu bych měl však ohledně bubeníka - nedělejte z Honzy správce kapelních financí. Pokud totiž tak solidně podkopává hudbu na debutu, nebude pro něj problém prokopat se čímkoli a tunelářů má naše malá země plnou historii. Oproti dříve užívanému automatu je akvizice živého bubeníka zdá se stěžejním bodem pro další působení KEEP ON ROTTING. Automat je sice hezká věc, ale jak je slyšet třeba i u nové desky FEAR FACTORY, člověka strojem nenahradíš. A nahradíš-li, neuspěješ. A uspěješ-li, na pivo tě nepozve. Vokální stránka je taktéž příjemná na poslech, kluci jsou příjemně agresivní a štěkavé skřeky chytře kombinují s hluboce uhuhlaným doprovodem. Jen ta baskytara je na můj vkus trochu tišší, osobně mám rád, když se mi při poslechu na hladině čaje dělají jurskoparková kolečka.

Hudebně je "The Beginning" z globálního pohledu určitě nahrávkou lehce nadprůměrnou, především díky již zmíněné produkci a výkonům jednotlivých hudebníků, ve vnitrostátním měřítku pak můžeme mluvit o slibné a perspektivní naději českého metalu. Obzvlášť první skladba "The Happy Corpse" evokuje americké THE BLACK DAHLIA MURDER, zbytek debutu pak přimíchá něco málo i od JOB FOR A COWBOY. Kapela tak trochu trpí syndromem teprve se profilujících spolků, kdy je ve stádiu hledání vlastního výrazu a oprošťování se od přehnaných vnějších vlivů, ale osobně nemám pochybností, že by se jim to nemělo na plnohodnotném debutu podařit.

sestava: Ládin - kytara, zpěv, Štěpi - kytara, zpěv, Otho - baskytara, Hanzz - bicí, zpěv
odkaz: bandzone.cz/keeponrotting
1. The Happy Corpse