ANIME TORMENT - Deathwish

ANIME TORMENT - Deathwish

EP
2012 Cecek Records

čas: 18:24
styl: modern death

V Českých Budějovicích by chtěl žít každý. Kromě mě teda. Zato Litoměřice, to už je jiná káva, Maryšo! Karel Hynek Mácha zde léta páně 1836 naposledy vydechl a kulturní odkaz města tak musí vzít o necelé dvě století později do svých rukou mladé a perspektivní hudební spolky. Jinochy z oddílu KEEP ON ROTING jsem podrobil svému zkoumání nedávno, nyní tedy nastal čas na jejich souputníky, sousedy a kamarády s malebným názvem ANIME TORMENT.

Plnohodnotný debut s názvem "Deathwish" je ukryt ve vkusném digipaku s velice povedeným, béčkově horrorovým artworkem. Poslech neuvádí žádné intro, symfonické hlouposti nebo pozvolný rozjezd, titulní skladba do posluchače vypálí přesně mířenou dávku agresivity hned od prvních vteřin a ve stejném duchu pokračuje až do samotného konce. Kapela v promo materiálech uvádí inspiraci populární kapelou THE BLACK DAHLIA MURDER, ale naštěstí zůstala jen u inspirace a není pouhou identickou kopií, jak je v moderním deathu poměrně běžné. Ondrův vokální projev je na vysoké úrovni a potěší svou plností a přesvědčivostí. Umě kombinuje více pěveckých poloh a jelikož patří ANIME TORMENT mezi ty ukecanější spolky, je jistá proměnlivost a barvitost vokálu žádoucí, jinak hrozí pád z Tyršova mostu do monotónních vod Labe. Textová náplň alba je značně různorodá, deska tedy nenese žádné známky koncepčnosti. Kytarové duo má na svědomí slušnou dávku zajímavých motivů a nápadů, jejichž kompoziční složitost sice nestoupá do závratných výšin, avšak svou úderností, chytlavostí a výborně zvoleným zvukem dělá z "Deathwish" zajímavé album. Stejně tak basová linka je výborně slyšitelná a není tu jen do počtu. Naopak se v několika místech dostane na povrch a její hřejivě dunivý zvuk se stane alespoň na pár okamžiků středem veškeré pozornosti. Trochu však zamrzí místy mírně zmatené a nekonzistentní bicí, kopáky jsou až zbytečně moc staženy do pozadí a právě baskytara si chvílemi uzme prostor, který jí nebyl původně určen.

Síla "Deathwish" je tak především v nápaditých riffech, nadprůměrném zvuku a vyspělé práci s vokálem. Vlivy WAR FROM A HARLOTS MOUTH, THE BLACK DAHLIA MURDER a částečně i DYING FETUS jsou sice znatelné, ale kapela se slyšitelně soustředí na svůj vlastní hudební projev a to je jedině dobře. V mém soukromém, pomyslném a naprosto nedůležitém souboji dvou litoměřických kapel tedy po dlouhém zvažování, srovnávání a především naposlouchávání o kousíček vítězí právě ANIME TORMENT. Avšak obě kapely si půjdou svou vlastní cestou a bude velice zajímavé sledovat, jak se jejich příběhy budou nadále vyvíjet. Do obou vkládám velké naděje a pokud se jim dostane toliko pozornosti a podpory, kolik si právem zaslouží, jejich práce přinese zcela jistě příjemné výsledky. ANIME TORMENT značně nakoplo jejich společné turné s dánskými THE PSYKE PROJECT, KEEP ON ROTTING pak staví na svém úspěchu v soutěži kapel MetalGate Massacre, v obou případech se tedy jedná o vynikající startovní pozice.

sestava: Ondra Svoboda - zpěv, Honza Štembera - kytara, Jirka Krejčí - kytara, Karel Košík - baskytra, Tomáš Lev - bicí
odkaz: bandzone.cz/animetorment
1. Deathwish