06.09.16

KHATANO - Against The System

KHATANO - Against The System

2013 vlastní náklad

čas: 22:16
styl: hardcore/death

Tak nám vznikl další "all star band". Tohle mě napadlo po přečtení sestavy nové kapely, která si za název zvolila slovo KHATANO. Jde o uskupení, ve kterém hrají ostřílení muzikanti, kteří si prošli (nebo stále jsou členy) pojmy v domácím podhoubí jako PATHOLOGIST, CARNAL DIAFRAGMA, DENET, DEAF 99, DEFLORACE a spoustou dalších. Jo, v Ostravě se vždy točili muzikanti po různých kapelách, a když někdo zrovna chyběl do sestavy, tak se vzalo od vedle.

Chlapi po pár měsících zkoušení přicházejí s debutní demo nahrávkou, kterou pořídili na zkušebně kapely DENET v jejich domácím studiu během jediného dne. Vše se točilo naživo, ale myslím, že se to úplně nepovedlo. Je pěkné vidět, když se kapela snaží a hned na začátku chce mít v ruce nějaký ucházející materiál. Takže kdybych "Against The System" bral jako pracovní nahrávku, případně předprodukci před samotným nástupem do pořádného studia, tak je vše ok. Ale jestliže tohle je oficiální debut, tak musí snést přísnější kritiku.

Daleko větší problém než ve zvuku vidím v hudbě. Přijde mi to trochu uspěchané, nedotažené a jakoby ušité horkou jehlou. Prostě nemastné, neslané. Hlavně co se týče celkové produkce a utopené kytary. Proč Pancho přešel jen na post sólového zpěváka? Druhá kytara by nahrávce určitě prospěla. Prostě tomu chybí energie, tak říkajíc "kule". I monotónní hardcore řev by snesl trochu víc oživení. Je to celkem škoda, protože jakýsi potenciál by se občas dal najít ("My Life"). Rychlé pasáže jsou střídány středními tempy, ale hudba si jen tak plyne a i po několika posleších se mi v podstatě nic jiného nevrylo do paměti. Snad až na pomale valivou "Black Doves", která jako jediná vybočuje z monotónnosti.

Taky se mi tady moc nezamlouvá obal. Kombinace lebek a státní vlajky mi přijde bez (originálního) nápadu v návaznosti na název alba a texty proti nešvarům dnešní doby. Ale to je věc vkusu. O smyslu hlášky o copyrightu radši nemluvit. V každém případě budu sledovat, jak se kapela vyvíjí a už teď jsem zvědavý na další nahrávku. Už jsem stihl KHATANO vidět i naživo a tam ta energie nechyběla.

sestava: Pancho – zpěv, Perry – kytara, Hary – baskytara, Milaňo – bicí
odkaz: bandzone.cz/khatano
1. Kill