06.09.16

Jason Graves - The Order: 1886

Jason Graves - The Order: 1886

2015 Sony Classical

čas: 65:44
styl: soundtrack

The Order: 1886 se během posledních několika měsíců stal vysoce očekávanou hrou pro konzoli Playstation 4 a celý herní svět je zasypáván touto novou značkou od studia Ready at Dawn. Neřeší se jen bezkonkurenční audiovizuální stránka, ale i délka samotného hraní. Celá kauza je vyloženě úsměvná, protože jiné oceňované hry se daly dohrát za mnohem kratší dobu (Last of Us za rekordních 3,5 hodiny), nemluvě o tom, že délka neznačí zábavnost. Tento zbytečný a zaslepený hate ubližuje všem hráčům, nemluvě o samotném studiu. Škoda, protože atmosféra je naprosto pohlcující a jak bylo zmíněno na začátku, technická stránka, připomínající renderovaná videa, těžko hledá konkurenci napříč platformami. A stejné nadšení člověka provází z audia, kdy zvuky a především hudba, jsou patřičně kulervoucí a celá produkce se blíží blockbusteru jak z Hollywoodu. Rozhodně je o co stát. Viktoriánský Londýn 19. století v alternativní minulosti byl těžko někdy lépe zpracován než právě v The Order s navrch přidanými vlkodlaky.

Nedávno jsem hodnotil zatím poslední dobrodružství Lary Croft pod názvem Tomb Raider, kdy se o hudbu postaral Jason Graves. Stejně jako tehdy i nyní přinesl povedený hudební materiál vyrovnaně oscilující někde mezi velkolepou jízdou a hororem. Využívá k tomu především hluboce hrající cella, zářezy houslí a často i mužské vokály, ať už v decentním nebo monumentálním provedení. Úvodní "The Knight's Theme" krásně ilustruje většinovou podobu soundtracku jak do použití nástrojů, tak pomalu plynoucího tempa s melancholickým nádechem. Jedna se o jednu z nejlepších skladeb na albu, které bez problému v podobném duchu sekunduje závěrečná skladba "Sir Galahad", jenž je přibalena k tapetě na plochu v Playstationu 4. Právě tyto skladby a motivy táhnou celé album a dokáží se zahrabat do fanouškovských srdcí. Jen škoda, že takto emocionálních zážitků není příliš, což je dáno samotným žánrem. Některé skladby jsme mohli zaslechnout už v některém z uvolněných trailerů jako track "Agamemnon Rising".

Vedle nádherných melodií se dočkáme i disharmonických pasáží přesně pasujících na průchody temnými uličkami nebo tunely starého Londýna. Nikdy to ale nezabředne do už slyšitelné lacinosti odfláknutého díla. Soundtrack The Order: 1886 je promyšleným dílem, který bude letos atakovat příčky nejvyšší (kde mám ten Bloodborne, sakra?:)), pokud jde o hudbu nebo grafiku. Pokud bych měl něco kritizovat, tak možná lepší provázání motivů a ne jen jednotlivé rozložení ve stylu trailerové hudby. Díky tomu by šla nahoru i hloubka samotné nahrávky. Přesto k posouzení doporučuji vhodný výběr doby pro poslech. Temnější, melancholické pojetí v dominantním a často ostře řezaném cellu si vyžaduje náladu a trpělivost. Jason Graves má za sebou už nějakou tu řádku soundtracků ke hrám, ale až Tomb Raiderem a nyní The Order si může získat velkou fanouškovskou základnu.

sestava: Jason Graves - komponování
produkce: Jason Graves
1. The Knights' Theme