ARCHGOAT - The Apocalyptic Triumphator

ARCHGOAT - The Apocalyptic Triumphator

2015 Debemur Morti Productions

čas: 41:17
země původu: Finsko
styl: death/black metal

Temné tóny intra, jež svojí jedovatostí a zlostí proklíná svět, se linou z podsvětí temnot, nenávisti a zlosti, jako černý jedovatý had, který syčí a line se z černých chodeb vedoucích do míst, kterým je lepší se vyhnout. Zlost k lidské rase a mrtvému křesťanskému Bohu lze cítit z pekelného ohně, který mocně žhne v žilách této hordy tak jako v dřívějších letech, ne-li ještě mocněji. Při poslechu ARCHGOAT z Finska budete mít pocit, že nastává apokalypsa a samotný vládce pekel vystupuje z ohnivého království, aby zničil vše, co mu bude odporovat v sežehnutí země temným plamenem. Tato banda v undergroundu není neznámým pojmem, naopak. Skupina je zaběhnutá veličina a záruka kvality. Především máte vždycky jistotu, že dostanete kvalitní porci brutální a zvrhlé hudby plné rouhání a pohrdání vším svatým. Nové očekávané album "The Apocalyptic Triumphator" je na světě a pekelné brány se otevírají do kořán, aby vypustily hrůzu, jež způsobí ovládnutí ovcí, které obývají tuhle planetu. Kdo by si myslel, že Finští vzývači Luciferova světla nějak vybočí, byl by na omylu. To ale neznamená, že se skupina neposunula dále do ještě hlubších propastí temna, které zkoumá.

Crawl the Path I walked,
Follow my Footsteps,
Burn the Semen as Sacrifice,
For Your Rite of Passage.

Muzika ARCHGOAT zní na první poslech totožně jako předešlé desky. Tedy nelítostný masakr bez jakéhokoliv slitování, který sráží hlavy pobožným, až potoky krve tečou po svaté půdě a znásilňuje jeptišky brutální silou v hořícím klášteře, který dobyl a jejž znesvěcuje. Minimalistické kompozice, které díky oné minimalističnosti vše kompenzují zvrácenou brutalitou až chorobného vyznění, která rozlévá svěcenou vodu, jež se vylívá díky otřásající se zemi pod nánosem bubnů apokalypsy, to vše zůstává při starém. Už od první písně se vše vyvíjí stejně jako v minulosti. Špinavý, ale přesto drtivý zvuk, dodává celému dění na zlé atmosféričnosti a pocitu, jako kdybyste se rozkládali a něco, nebo někdo, vám drtilo celé tělo.

Při poslechu skladby "Grand Luciferian Theophany" se ocitnete na troskách světa, spatříte démony, jak klečí před samotným vládcem a zbořené budovy, města, vše vytvořené člověkem v dohledu. Nesnesitelný žár bude žhnout všude, kam jen vaše oko dohlédne a obloha bude rudá a plná popele. Lesy a stromy hoří na uhel a kříže svatých praskají a pukají v teplotách smrti. A když se spustí uprostřed skladby sláva Satanovi, sláva Luciferovi, pokleknete a budete chtít odevzdat se ohnivému veličenstvu a jeho říši. Tyto pocity vám bude finské komando neustále vytvářet po dobu 41 minut, ve kterých nenajdete žádnou naději a vysvobození, nýbrž odevzdání se a naprosté zfanatizování mysli. Lord Angelslayer káže své hříšné a choré výplody myšlenek za doprovodu podladěných kytarových tónů, které umocňují celou atmosféru a vytváří doslova hradbu smrti, jež nenechá nikoho uniknout před osudem.

Jaký je rozdíl mezi novým albem a starší tvorbou? Především v pestrosti. Kompozice nejsou tak předvídatelné jako dříve a i aranží nám tu mírně přibylo. ARCHGOAT vypilovali svůj výraz a napěchovali ho ještě větším množstvím nenávistných emocí a energie, která vás rozmetá na pouhý prach a vy budete jen sloužit jako přikrývka na zemi prosáklé krví. Materiál je rozdělen do dvou částí a ty dělí druhé intro "Right Hand Path", které nám vykresluje přisluhovače Krista jako stádo vepřů na porážce, kvičení společně s kázáním se přelívá do písně "Congregation of Circumcised", jež vám bude trhat končetiny a zvrhlý ryk Lorda Angelslayera vám udeří do obličeje, vy se jen složíte na podlaze uprostřed kostela, ve kterém všichni svatí pláčou a stěny praskají pod nánosem bicích Sinisterrora. Jeho bubenický výkon je zběsilý, nepostrádá však množství detailů a přechodů, kteréžto upoutají vaši pozornost. Jeho vychytávky musíte ovšem najít ve špinavosti, je to jako hledat mrtvé v ohavné smrduté bažině. Poslední skladba "Funeral Pyre of Trinity" nám uzavírá brány do samotného království temna za pomoci Angelslayerova hlubokého vokálu, jenž zvěstí jen zborcení budoucnosti.

Hail Satan,
Hail Lucifer,
Hail Satan.

Hail Satan,
Hail Lucifer,
Hail Satan.

Sacred Cup of Knowledge,
Offered to My Ashen lips,
The Key to the Powers in Reach,
Theophany of Lucifer's Might.

Tak co uděláte, když vám přisluhovači magického šestkového čísla pootevřeli výhled do temné budoucnosti, jež album přináší? Osobně mile rád podlehnu a vydám se jim vstříc. ARCHGOAT nám předvádí své standardní řemeslo, kombinující chorobomyslný death metal s temným black metalem, jen dotažený k maximu a přináší psychický teror, který není pro slabé povahy. Kdo má tedy kapelu rád, nebude zklamán, komu vadí minimalistické kompozice zvráceného ražení, měl by se Finům vyhnout. Kdo ovšem prahne po podobném šílenství, které nemilosrdně válcuje, je na správném místě. Nezbývá než čekat další nájezd těchto poslů apokalypsy s další porcí hříšných kázání!

sestava: Lord Angelslayer – baskytara, zpěv, Ritual Butcherer – kytara, Sinisterror - bicí
produkce: ARCHGOAT
odkaz: facebook.com/archgoat.official