29.09.16

06.09.16

06.09.16

2015 vlastní náklad

čas: 66:14
styl: industrial/death metal

Planeta Země, tak krásná mezi hvězdami a v obklopení kosmické tmy. Jedinou příčinou, jež narušuje okouzlující pohled, jsou vesmírné lodě, oblétávající kolem ní a chystající se k ničivé invazi. Vesmírný klid naruší ohnivá bouře, kterou způsobuje palba z lodí, střelba tak silná, až obrovské požáry rostou a jsou pozorovatelné z vesmírných výšek. MECHINA je americká industrial/symphonic death metalová skupina, kterážto se vyžívá v podobných tématech a vypráví nám dramatické, apokalyptické sci-fi příběhy, které působí smutně, ale přesto vám dávají pocítit naději na dobrý konec. Američany jsem objevil čirou náhodou, nedostatek nové muziky mne donutil si jen tak hledat a bez poslechu stahovat desky, které když se mi nelíbily, jsem smazal. "Empyrean" z roku 2013 bylo jedním z alb, co zůstalo, neboť to, co jsem uslyšel, bylo omračující. Perfektní death metal s krásnou aranžerskou prací, ostrým, čirým zvukem, agresí a přesto neuvěřitelnou melodikou. Kapelu od tohoto okamžiku bedlivě sleduji, každý její krok a zmínku o nové desce, která přišla po dvou letech od vydání již mnou objeveného alba.

Paprsky laserů a palba z děl likviduje města do krátkých okamžiků, budovy se řítí, kusy zdí létají vzduchem a berou s sebou lidi, které smetou. Nebe je temné, slunce neprostoupí kvůli nánosu popela a dýmu. Nářek a pláč, to je vše, co lze v tom chaosu slyšet, co vylézá z trosek měst a budov. Při prvním poslechu alba "Acheron" jsem nechápal, co kapela nahrála. Materiál mě uzemnil hned po prvním poslechu, mráz mi běhal po celém těle z melodií, které uskupení složilo, a dech se mi z toho nespočetněkrát zastavil. MECHINA totiž dotáhla svůj sound k naprosté dokonalosti. Ještě větší nános aranží, ještě větší epičnost, dramatičnost, filmovost, agrese, energie a při tom ještě více pocítitelný cit pro krásné, až dojemné melodie. Death metalová kostra, která je obalena sbory, chorály, ženskými zpěvy, orchestracemi, elektronikou a všemožnými efekty, jež jsou použity i na kytarových nástrojích. Bicí jsou nepředvídatelné, jejich nazvučení je ostrého rázu, jako kdyby vám tělem proletěly laserové paprsky a spálily vás až na kost. Špičkové propojení emocí, atmosféry a techničnosti.

Davidův growl je plný emocí a barev, stejně jako samotné písně. Chvílemi vás uskupení dostane do kolen chytlavou melodií, dramatičností a přílivem emocí - pocitů, je jich tolik, že se v tom všem ztrácíte, jako kdybyste letěli v nekonečném vesmíru, sledovali krásu hvězd a všemožných barevných úkazů, které vás tak oslepí, až neuvidíte ono nebezpečí predátorů, lovících náš druh. Nebezpečí v podobě riffové palby, blast-beatů, které vás rozsekají. Například v písni "On the Wings of Nefeli" zní neuvěřitelné krásně refrén, který vede ženský zpěv a krásná, chytlavá melodie, vytvářená samply, doprovázená chorály, které budují potřebnou atmosférickou bublinu. "The Halcyon Purge" vás rovněž zasáhne silným ženským zpěvem v refrénu, který rázem střídá growling útočící přímo na cíl. MECHINA umí krásně propojit všechny druhy zpěvů tak, aby se vzájemně doplňovaly a ještě více prohloubily děj, zastoupily role postav příběhu. Baladická "Ode to the Forgotten Few" patří také k pomyslnému vrcholu "Acheron". Ženský zpěv vás ukolébává ve vesmírné náruči spolu se samply, žádné kytary, bicí, ale čirý klid a uvolnění po nekonečné bouři dramatičnosti. Album má mnoho společného s filmovou hudbou, obsahuje ony dramatické prvky, vypravěčství, vše co má soundtrack obsahovat, vše zasazené do metalové mozaiky zvuků a tónů.

Všem doporučuji okusit krásy nového alba kapely MECHINA. Nikde jinde je neuslyšíte. "Acheron" je posun ve všech směrech. Vše dvakrát tak dokonalé, jako na starších albech, přesto si myslím, že banda díru do světa neudělá. Pánové jsou takovou nepovšimnutou hvězdou v nekonečném vesmíru, hvězdou, která krásně září a žhne, ale nikdo si jí nevšímá v oné nekonečné mozaice hvězd. Snad tímto nalákám zvědavce, co si materiál pustí a on je okouzlí stejně, jako moji osobu. Když pomineme mírně slábnoucí kvalitu skladeb ke konci alba, kdy už mu mírně dochází dech, jedná se o prvotřídní dílko, které poslouchám dennodenně.

sestava: Joe Tiberi - kytara, programování, David Holch - zpěv; host: Mel Rose - zpěv
odkaz: facebook.com/pages/Mechina/114376106370
1. Proprioception