06.09.16

FORGOTTEN TOMB - Hurt Yourself and the Ones You Love

2015 Agonia Records

čas: 50:36
země původu: Itálie
styl: black/doom metal

Pokud jste na letošní léto plánovali skoncovat se svou pozemskou existencí, domnívám se, že na cestu do ZAPOMENUTÉHO HROBU není lepšího "soundtracku" než zbrusu nové album italských nihilistů FORGOTTEN TOMB. Smečka semknutá kolem Herr Morbida (Ferdinando Marchisio), pod producentským dohledem Terje Refsnesena, vysoustružila vpravdě ambiciózní kotouček. A jsou to právě zuby Ferdinanda Marchisia, které se vám zakousnou hluboko do šedé kůry mozkové a to nejpozději v druhém záseku "King of the Undesirables".

Ostatně ústřední postava FORGOTTEN TOMB stojí za většinou aktuálního materiálu a to včetně veršotepecké náplně, která se nese v tradičním duchu doom metalu a jemu spřízněných odnoží, včetně hlubokých rýpanců do hrůz, o kterých dnes a denně čteme. Sedmi skladbový monolit má úžasnou schopnost posluchače rozdrtit pod tíhou středně valivých skladeb, které neváhají atakovat osmiminutovou hranici. FORGOTTEN TOMB pocházejí z Piacenzi, stejnojmenné provincie na severu Itálie, industriálního centra protkaného křivolakým potrubím plynárenských a ropných rafinérií. A skutečně... Drtivá většina kompozic se nekompromisně valí sluchovodem jako nejčernější ropa té nejlepší kvality a hustoty. Kladivo mlátí do kovadliny s neúnavnou hřbitovní kadencí, až se třmínek hrozí utrhnout (deseti minutová "Dread the Sundown"). Jedinými, dáli se to tak nazvat, "světlejšími" okamžiky, které dovolí zdušené zalapaní po dechu nad hladinou asfaltového jezera, jsou nekompromisní kytarové výpady, které loví v mrazivých vodách black metalu. Nouze tak není o poctivý skandinávský bzukot jako vystřižený z partitur MAYHEM ("Dread the Sundown"), ale taktéž čistě melodické motivy v návykové "King of the Undesirables" a "Hurt Yourself and the Ones You Love" či psychedelické vybrnkávání v ryze instrumentální písni "Swallow the Void". Nebráním se představě, že právě ony melodické party a mírný odklon od předchozí tvorby bude trnem v oku fanoušků. Nicméně album jako celek funguje fantasticky vyváženým dojmem a ona kompaktnost je - aspoň v mých uších - pro tuto nahrávku zcela signifikantní.

Pro ty z vás, kdož dáváte přednost chorobně zabarvenému vokálu, kterému je ale přese všechno rozumět každé slovo, mám jen dobré zprávy. Hrdlo Herr Morbida rezonuje přesně v těchto "nemocných" polohách, které já osobně vyloženě vyhledávám (zdravím Johna Tardyho). Kytarové dvojspřeží Marchisio/Ponzoni umí vytmelit jednotlivé kompozice materiálem, který ani na ploše sedmi a více minut na skladbu v žádném případě nenudí. Na druhou stranu bych si dokázal představit možná trochu variabilnější bicí party (neurazí/nenadchnou) a tlusté struny bych neváhal ještě více vytáhnout, aby devastující účinek nabyl nekompromisní formy. I tak jsem přesvědčen, že po vyslechnutí FORGOTTEN TOMB řada z vás zapomene na tropické teploty a letní náladu a začne se poohlížet po nějaké fortelné rodinné hrobce.

Album "Hurt Yourself and the Ones You Love" vyšlo ve formě velice vkusně zpracovaného digipacku, v jehož limitované edici (pouze 500 kusů celosvětově) nalezneme bonusový disk "Darkness in Stereo - Eine Symhonie des Todes". Ten ukrývá živý záznam natočený v roce 2012 v Alsfeldu, Německu (a neméně povedený komiksový artwork). Dále balení obsahuje potítko s logem skupiny a přívěsek v podobě kulky, která je hlavním motivem znepokojivého obalu z dílny dvojice Saccomandi/Comeria. Pokud by vás zajímalo, kdo stál modelem na přední stranu obálky, byla to Paola Luminal. Album vydali polští Agonia Records nejen na CD, ale také v podobě různě kolorovaných vinylů.

There is nothing and no one there
Cherish the end
To hurt yourself and the ones you love