06.09.16

CVINGER - The Enthronement Ov Diabolical Souls

2015 vlastní náklad

čas: 39:57
země původu: Slovinsko
styl: black metal

Chorály se rozeznívají, temné zpěvy oslavují příchod temnoty na tento svět... Vítejte v chrámu smrti a poklekněte před posly, jež vyslal do tohoto života samotný pekelný kníže Satan. CVINGER jsou pro mnohé jistě neznámou kapitolou black metalové scény. Skupina, pocházející ze Slovinska, byla založena roku 2012. Pánové mají na své listině pekelných přikázání prozatím ono recenzované album, jedno EP a demo. Možná někdo zvláštní název skupiny pozná díky faktu, že kapela jede turné se slavnými válečnými jednotkami MARDUK. I tato skutečnost, že se skupina dostala k možnosti vyjet turné po boku této legendy, svědčí o jisté kvalitě, která CVINGER provází na pouti plné zhouby. Slovince jsem objevil čirou náhodou na FB, kde mi jako reklama vyskočil klip k písni "Summoning", po jeho poslechu jsem měl naprosto jasno - další kvalitní jméno, vyznávající tu nejokultnější formu černé špíny.

Pekelná ceremonie smrti

Již po intru je jasné, jak bude celý materiál znít, přesto je muzika naprosto úchvatná, i přes onu předvídatelnost. Předvídatelnost proto, že podobných kapel poslouchám moře. A již od začátku jsem odhadl, co bude následovat. Ihned se na vás vysype rychlý, zběsilý black metal, plný vytříbených riffových kreseb, jež se vám budou doslova omotávat kolem krku jako oprátky. Mezi jednotlivými kompozicemi jsou vždy umístěny ambientní obřadní zvukové stopy, navozující stav astrálních, mimotělních pocitů. Ony chorály a sborové zpěvy jsou samozřejmě rozprostřeny i v samotných písních, tyhle detaily ještě mnohonásobně posilují všudypřítomnou temnou auru, jež se vsakuje do alba, které nám zde tito mágové předkládají.

Žalozpěvy z podsvětí

Lucerus vládne mocným vokálem, jeho skřek je klasika, jež vás neohromí a nepřekvapí, ale přesto působí zle a zároveň má také jistou dávku okultní esence zla. Možná by mohl někomu vadit zvuk, který je možná až příliš čistý a mně občas přijde škoda, že na určitých místech působí až uměle a neživě. To ovšem nic nemění na tom, že má deska místy omračující účinky. Některé pasáže jsou sice občas méně zajímavé, tu a tam něco mírně zanudí, ale v celkovém kontextu vás hudba Slovinců pohltí. Morgoth válcuje svojí bicí soupravou poměrně pestře, jeho bicí jsou ovšem ozvučené také tak trochu uměle. Škoda, líbil by se mi tu třeba zvuk, který vlastní finská úderka HORNA. Prostě větší špína, nebo aspoň trochu živější projev.

A padlí povstali

Vrcholem této okultní formule je jistě kompozice "Anno Inferi", hned druhá položka desky. Rozdrtí vás její úderná rytmika a chorály v pozadí, které mají schopnost vtáhnout vás a omráčit magickou silou, která je mimo vaše chápání. Takhle má vypadat atmosférický rituální black metal. Již zmíněná "Summoning", na kterou je natočený fantastický klip, rovněž patří mezi majáky vrhající černé světlo značící smrt. Úvod obstarávají zlověstné popěvky, které se převtělí v samotný chaos. Ambientní písně se vyznačují většinou opět chorály, doprovázenými zvonkohrou, bubínky, budete mít opravdu šílené pocity, jako kdybyste byli na černé mši, pohlceni vůní kadidla.

Závěrečná modlitba k pánu světla a větru

Debutové album Slovinců CVINGER je dílo, které sice přináší již řečené, okultních kapel, pohrávajících si s touto vizáží, těmito texty, touto hudbou, je mnoho, v podstatě nepřináší na své temné mši nic překvapivého, ale jednoduše řečeno to funguje, jak má, a kdo má slabost pro podobné skupiny jako já, jistě bude navýsost spokojený. I přes ony nepatrné mouchy, které jsem ve článku vypíchl. Při představě živého podání chorálů, jež prolínají ony temné kytarové šílenosti jako hejno much hodujících nad mrtvolami, na mě přicházejí silné chutě se nechat hypnotizovat mocí CVINGER.

sestava: Lucerus - baskytara, zpěv, Bagot - kytara, Obscurum - baskytara, Morgoth - bicé
produkce: CVINGER
1. Chapter I: Charons Passage to the World Beyond