INGRAIN - Aembers

EP
2015 Pest productions

čas: 26:38
země původu: Izrael
styl: post-black metal

INGRAIN je zcela nová skupina pocházející z Izraele. V dnešní době spousta kapel pochází z exotických zemí, takže nejde o nic nového, mě ovšem zaujal fakt, že Izraelci holdují mému oblíbenému post-metalovému žánru, v tomto případě konkrétně post-black metalu. Zaujal mě mystický, snový obal s třpytivým jelenem, celý cover je vyvedený v krásně fialové barvě. Logo kapely vypadá elegantně, tudíž to celé působilo lákavě a také slibně. Říkal jsem si, že pokud bude obsah zhudebněná podoba obalu, bude to nevšední zážitek. A ono to tak bylo.. Nelituji toho, že jsem si na facebooku jednu skladbu pustil, moje objevení INGRAIN bylo zcela náhodné. Pytel s umělci vyznávajícími tento žánr se roztrhl a padá nám na hlavy jako meteority z vesmírných dálek. Mě ovšem zaujal onen původ muzikantů, neboť to slibovalo jisté odlišení od kapel jako ALCEST, které miluji, nebo od početných skupin z USA. Asi půl roku před tím, možná déle, mě zasáhla jistá umělkyně SYLVAINE z Norska, která vyznávala právě ALCEST a jim podobné, nahrála svoje debutové album zcela sama, no a to sklidilo pozitivní ohlasy, moje post metalové srdce se radovalo nad čistou krásou. Norsko šlo vycítit z muziky míle a míle daleko, při poslechu mě obklopila norská chladná jezera a řeky, mohutné horské průsmyky, ze kterých se linuly snové tóny doprovázené smutným až pohádkovým zpěvem lákajícím vás do oněch přírodních opuštěných a klidných míst. INGRAIN splnili přesně to, co jsem očekával a stejnou kvalitou k vám přichází z jiných končin.

Muzika na EP "Ambers" je jedním slovem sen. V tomto snu jste kdesi v pohádkové říši plné třpitivých barev, ve kterých kolem vás poskakuje elegantní modrý jelen z přebalu a vydává krásné zvuky a melodie, jež se vám zjevují v barvách všude kolem. Barvy vás dál a dál uspávají a nechávají vás v klidu plout pohádkovou říší třpytivých světel. Kompoziční zvukomalby jsou zasněné, mírumilovné, uklidňující. Skládají se z osvědčených postupů, tedy postupů, které využívají právě již zmínění ALCEST, LES DISCRETS, SYLVAINE, jenže je zde cítit aspekt, který jsem zmiňoval v úvodu. Exotičnost kapely dělá své a tak můžete tyto exotické prvky vycítit v samotném soundu kapely, v každičké vrstvičce, v každém tónu. Je to něco, co nedokážete popsat, ale přesto víte, že ta hudba zní odlišně, než ostatní žánroví kolegové. Melodické kresby jsou vymalovávány vskutku poutavě a tak nějak po jiném, vokál zpěváka Hallela, který obsluhuje i basu, je také zvláštně zabarvený. Skřek typický pro black metal, možná by v jiných kapelách vyzníval agresivně a hustokrutopřísně, zde ale vokál uklidňuje a působí jemným, něžným dojmem. Samozřejmě disponuje škálou emocionálních poloh, kde vám přeběhne mráz po zádech a uroníte nějakou tu slzu. Nejsilněji hodnotím práci kytary. Yannai, kytarista skupiny umí opravdu vystavět okouzlující melodické kreace, přimíchá vám lektvar snových kytarových, jemných vůní a vám se jen motá hlava a vracíte se do onoho snu.

"Bramm" započne vybrnkávanou melodií, tuto hustou mlhovinu ale prorazí silné kytarové linky a skřek odnášejíc vás do vaší představivosti, takto deska pokračuje po celých 26 minut stopáže. Typické post-black riffy a vokál střídají vybrnkávané pasáže. Čistý zpěv je použitý velmi střídmě, škoda, chtělo by to přimíchat více čistých zpěvů pro více pestrosti, zpěvák totiž umí. Vrchol okouzlujícího EP přichází ke konci s písní "To See", jež dokazuje nevyužitý potenciál. Její silný refrén, práce s pestrostí a rozmanitostí, všudypřítomný smutek. Malby tvořené z kytarových ozvěn zde předvádí nepopsatelně krásné hrátky, ale skladba slušně převyšuje písně předchozí, a tak jsem si při rozjímání nad materiálem říkal, že když by skupina nahrála více takových skladeb, byl by materiál dvakrát tak silnější. Nyní se mi totiž při poslechu stává, že se celou dobu těším jen na tu jednu skladbu. Zvuk není krystalicky čisťounký, jak byste možná čekali. Disponuje jistou dávkou špinavosti, ta ale vytužuje onu snovou hmotu obalující vaší mysl.

Všichni, co máte rádi podobné kapely, zkuste to, sice to není muzika, jež nějak závratně ovlivní vaše životy, ale lahodí. Okouzlí, zpříjemní chvíle. Berme v potaz, že je to první věc, kterou INGRAIN vůbec nahráli, na to, že se jedná o první materiál kapely, musím uznat, že se to borcům povedlo a těším se na další shledání, tentokrát doufám u debutového alba. V Izraelcích vidím potenciál, jen ho musejí využít a dát do toho ještě víc, aby si udrželi kvalitu a utáhli stopáž celého alba

sestava: Hallel Tal – basa, zpěv, Daniel Treystman – bicí, Yannai Jaffe - kytara, dorpovodný zpěv
1.Bramm
2.Fragmented Mind