AUTUMN'S DAWN - Gone

AUTUMN'S DAWN - Gone

2014 Eisenwald Tonschmiede

čas: 38:43
země původu: Austrálie
styl: post-black/metal/rock

AUTUMN'S DAWN je dalším zářezem nadaného multiinstrumentalisty z Austrálie -Tima Yatrase. Deska "Gone" vyšla minulý rok a poměrně zaskočila fanoušky, již očekávali spíše depresivní black metal, který v podzimním vánku přiválo demo "Autumn's Dawn". To neslo typické rysy například takových WOODS OF DESOLATION (pro nezasvěcené, WOODS OF DESOLATION je rovněž jedním z Timových projektů. Tento umělec je velmi aktivní a své melancholické myšlenky nejspíše potřebuje ventilovat ven. Deska "Gone" však přinesla něco vskutku nečekaného, místo přirovnání k WOODS OF DESOLATION si spíše vybavte jiný pojem - GERM.

S jedním rozdílem. Tim (na tomto projektu se prezentuje jako Sorrow) stvořil se svým spolupracovníkem, jenž si říká Anguish (koncertuje s Timem v GERM), hudbu, která se nese v hudební stopě, otisknuté v blátě GERM, ale bez oné elektroniky a samplů. Typické melodie, čisté vokály doplněné o skřeky, atmosféra ne vyloženě depresivní, ale spíše snová, uvolněná a podzimní. Při poslechu skladeb budete rozjímat nad barvami hnědých listů, lehnete si na opuštěnou louku a budete sledovat krásné modravé nebe. Hudební kreace jsou chytlavé, melodické a převládá velkou měrou tentokrát čistý vokál. Sound je ovšem protkaný post black metalovými kytarami a typickým skřekem, jejž Sorrow používá pouze tehdy, když si to situace žádá.

Oproti GERM či WOODS OF DESOLATION zvolil Tim u tohoto projektu spíše písničkový model, je to takové odreagování od progresivní avantgardy anebo dlouhých, temných, atmosferických písní. Sloka, refrén, sloka, refrén vždy zasáhnou spolehlivě na pravé místo na hrudi. Rozhodně se však nejedná o podbízivou hudbu. Riffy jsou vzájemně propleteny jako větvičky stromů a tvoří zasněné melodie, zpěvy nezanikají ani nevynikají, jsou tak akorát, proto materiál působí velmi vyrovnaně. Hudební položky jsou jako soundtrack k podzimu, k přírodě samotné. Klávesy pak tvoří atmosferické stěny, zahalující mlhovinou onu ranní louku, na které rozjímáte, ale ihned vás začne zahřívat zlaté slunce. Vrchol přichází na závěr v podobě titulky "Gone". Skladba je čirá melancholie, vyvíjející se v intenzivní post black metalový atmosferický shluk melodií a emocí. Kompozice opravdu rychle uteče, stejně jako poslech celého CD, jež si budete chtít ihned pustit znovu. A díky krátké stopáži a nenáročnému poslechu to půjde snadno.

Tim stvořil nadprůměrné dílo, hodící se k podzimním toulkám lesem a rozjímání nad krásami mohutných kmenů či jemné trávy. Fanoušci jeho práce by neměli být zklamáni, ti ostatní... Nenajdete zde agresi, nenávist, zlobu, deprese ani temnotu, najdete zde uvolnění, rozmáchlou atmosféru, budete mít chuť roztáhnout ruce a skočit do náruče přírody. Někteří vyznavači ortodoxního black metalu a podobná individua možná budou prskat, posluchači post metalu/post rocku/sheogaze a post blacku, pro ty je to povinnost. Už se těším na nové album GERM, které by mělo brzy vyjít. Album vyšlo u Eisenwald Tonschmiede v roce 2014.

sestava: Anguish - baskytara, kytara, klávesy, Sorrow - bicí, kytara, vokály
produkce: LT
odkaz: facebook.com/autumnsdawnband