Novinky | Videa

ARCHEONIC

Video | 26.12.16

AWRIZIS

Video | 14.10.16

DYING PASSION

14.10.16

X-CORE

Video | 13.10.16

ROOT - Kärgeräs - Return From Oblivion

29.09.16

MALIGNANT TUMOUR

Video | 20.09.16

SLAYER

Video | 07.09.16

SUBROSA, SINISTRO v ČR

06.09.16

FEASTEM v ČR

06.09.16

JINJER

Video | 06.09.16

Více

Echoes

Live - nejbližší akce

Dabatáze neobsahuje žádný záznam

Rozhovory

RETURN TO INNOCENCE

RETURN TO INNOCENCE

Mladoboleslavská doommetalová formace se středověkými vlivy RETURN TO INNOCENCE se díky časté koncertní činnosti dostala do povědomí posluchačů. Letos jim vyšlo u firmičky Arcanvs Sonitvs zajímavé album "…in the deep" a nejen o něm pojednává tento rozsáhlý rozhovor, jehož se zúčastnili zpěvačka Veronique, vydavatel a hostující baskytarista SoCool (známý též pod přezdívkou Seyel) a bubeník Hektor.

Začnu poněkud netypicky a zeptám se na téma, kterým je hudba RETURN TO INNOCENCE velmi ovlivněna. Veroniko je o tobě známo, že jsi redaktorkou PAYA magazínu, kde píšeš mimo jiné rubriku Hyleg, která se zabývá okultismem, hermetismem, kabalou, astrologií a celkově magií, tedy učením, jenž doslova kontrastuje s dnešní přetechnizovanou společností. Prozraď čtenářům, kdy jsi poprvé u sebe objevila zájem o tuto tajemnou disciplínu a co tě na ní přitahuje. Uveď nějaké zajímavé knihy či spisovatele, které by jsi potenciálním zájemcům o magii doporučila.

Veronique: Kdy přesně jsem v sobě něco podobného objevila opravdu netuším, myslím, že všechno přicházelo postupně a zejména proto, že jsem procházela různým osobním vývojem, který vyústil přirozeně v touhu dozvědět se víc o tom, jaký smysl má život a co v něm vlastně hledám. Když zrekapituluju svůj život, tak musím říct, že jsem měla vždycky pocit, že zatímco ostatní se teprve probouzeli, já už přemýšlela nad něčím,co zdaleka neměli možnost pojmout, protože jsem byla pokaždé o krok vpřed. S klidným svědomím můžu říct, že v 16 letech ze mě byl vyzrálý člověk, schopný přemýšlet ve stejných hodnotách, jako člověk 5x tak starší. Vždycky mě zajímala filosofie a psychologie, neustále jsem obíhala knihovny a ležela v knížkách, kde jsem zkoumala filosofie různých náboženství, kultů, samozřejmě jsem se nevyhla ani magii a věcí s ní souvisejících. Astrologií a Tarotem se zabývám od šestnácti a nedoporučovala bych nikomu, kdo neprošel studiem ostatních duchovních nauk, aby se něčím takovým vůbec zabýval. Každý kdo projde určitým stupněm totiž postupně zjistí, že všechno souvisí se vším a existují pouze symboly, které mluví různou řečí, ale cíl mají stejný. Astrologie mi do života vnesla rozhled a především pochopení životních krizí, které jsou pouze důsledkem mého myšlení. Jako každý člověk se totiž vyhýbám podívat se pravdě přímo do očí a odmítám pochopit, že dlouho před takovou svou krizí prostě jen nerespektuju příležitosti, které si vytvářím, abych mohla nejlépe vyjádřit svůj individualismus a to nejlepší, co vyjadřuje moje osobnost. V poradenství jsem pochopila, kolik lidí nedokáže prožít zdánlivě tak jednoduchou věc, jako je štěstí, je pro ně čím dál těžší vyjadřovat své emoce, čekají na lásku, která pořád nepřichází, protože nejsou schopni přijmout, že nepřijde dřív, než na ní budou skutečně připravení uvnitř sebe, oproštěni od minulosti a veškeré negativity, která s minulostí souvisí…. Mohla bych pokračovat donekonečna a bylo by to všechno na velice dlouhou debatu…

Ptáš-li se na autory, pak doporučuju zcela jednoznačně trilogii "Hovory s bohem" od N.D.Walshe - nejedná se o žádné pánbíčkářství, ale o zcela kultovní knihy, které vyjadřují (nejen) můj životní styl - to jest individualismus. Výborný je "Tak pravil Zarathustra" od F. Nietzscheho, Richard Bach a jeho "Iluze" - je toho moc…

Kromě přispívání do PAYA ještě zpíváš v kapelách CONFITEOR a MONASTERIAL CRYPT. Jsou tyto skupiny ještě aktivní? Jak vůbec zvládáš takové kreativní nasazení, nejsi náhodou workoholička?

Veronique: To záleží na úhlu pohledu. Hodně lidí by možná z takového množství aktivit kolabovalo, já takový pocit ze svého počínání nemám. Navíc jsem teď řadu svých činností pozměnila. V novém čísle Payo zinu se již neobjevím, důvod je prostý, musela jsem dát přednost svým hudebním aktivitám. V květnu mě oslovil Tomáš Corn z LYKATHEY AFLAME, že o mě mají zájem a nabídl mi stálé členství v kapele, což jsem přijala. V červnu jsme natočili pro kompilaci Obscene extreme 2002, která vyšla u Čurbyho, předělávku skladby "To give" z alba "Elvenefris" a momentálně jsme ve fázi zkoušení nového materiálu. Poslední dobou se množí nabídky na různé hostování, nebo projekty, zájem o mou osobu mě samozřejmě těší, ale musela bych se asi rozkrájet, kdybych chtěla všechno stihnout. Momentálně pro mě vymýšlí krásné melodické skladby Michal Filipi (ex-FLESHLESS), je to výborný kytarista, má obrovský a v našich končinách dost nedoceněný talent a navíc je to skvělý člověk, kterého baví tvořit a já díky němu dostanu konečně víc prostoru ukázat, co ve mě skutečně je, takže se nechte překvapit… MONASTERIAL CRYPT mi čas neubírá, činnost téhle kapely stagnuje díky tvorbě Payo zinu, což je logické a CONFITEOR je na tom obdobně, jelikož tvůrčí potence klesla na bod mrazu, ale kdoví? LYKATHEA AFLAME v současné době nekoncertuje, tudíž jezdím koncerty pouze s R.T.I. a přes týden se věnuju vymýšlení nových vokálů do ostatních kapel. O dalších projektech zatím neuvažuju, myslím, že by mě už bylo dost…

Nyní se vraťme k RETURN TO INNOCENCE. Při studování vaší biografie mě zaujala skutečnost, že za svou nepříliš dlouhou existenci jste vystřídali čtyři zpěvačky. Co způsobilo takový kolotoč na tomto vokálním postu a jsi již definitivní zpěvačkou skupiny?

Veronique: Máš pravdu, cesty života jsou nevyzpytatelné. Mohla bych tě odbít jednoduše - ani jedna z nich neuměla zpívat a nikoho už nebavilo poslouchat někoho, kdo zpívá falešně, nebo není slyšet po celý koncert, ale trochu to rozvedu, neboj. Na počátku zrodu skupiny byla představa o dvou zpěvačkách, což je věc zdánlivě jednoduchá, leč jak se ukázalo záhy - neproveditelná. Kristýna, která nazpívala "Whirligig of the world" (já zde jen hostovala) byla poměrně stálou personou, problém byl na postu druhé zpěvačky, kde se vystřídaly postupně: Jana, Naďa a nakonec ještě chvíli (po vyhazovu Kristýny) Petra. Než jsem v kapele zakotvila nastálo, zpívala se mnou Petra ještě několik koncertů, výsledek ovšem za moc nestál. Myslím, že problém u všech bylo zjištění, že zpívat doma je dost rozdílné oproti tomu zpívat metalový koncert, kde se na jemnohlasy příliš ohled nebere, na odposlechy se nedá spolehnout a ke všemu se ještě musí sladit s druhou zpěvačkou, což je průšvih i v případě, že jedna zpívat umí a druhá ne. Konečný efekt je totiž samozřejmě falešný a i kdyby čert na koze jel, tak bych tomu nebyla schopná čelit, ani kdybych zpívala jako profík. Už první koncert, kde jsem zpívala sama byl o 100% lepší, než kdykoli předtím, zpěvy si dělám podle svého, nikým se neomezuju, což je taky potom doufám slyšet. A jestli jsem už definitivní zpěvačkou? No tak to samozřejmě nevím, ale určitě jsem ta nejlepší!!! Veroniko jsi velmi dobrá zpěvačka a tak se nemohu nezeptat, zda-li jsi někdy brala lekce zpěvu nebo je tvůj hlas a talent přirozeným dílem Matky přírody.

Trénuješ své hlasivky průběžně (např. před koncertem či zkouškou) nebo tomu necháváš volný průběh a v životě si nic neodpouštíš či se nijak neomezuješ (např. kouření, pití)?

Veronique: Díky za pochvalu. Myslím, že se nijak neomezuju, jsem nekuřačka, což ovšem není omezení, ale přirozená věc. Abstinent nejsem, pocházím z vinařsko-pivařské rodiny, takže jsem na alkohol získala imunitu poměrně záhy a i když toho někdy vypiju víc, je problém mě opít, což možná mrzí mé fanoušky, kteří mě zvou často na panáka:) Nějaké zvláštní školení hlasivek jsem nikdy neprodělávala, zpívám od školky, prošla jsem obyčejnou lidovkou, kde jsem hrála i na violoncello, pak přišlo Bambini di Praga, tam to byla celkem dřina, museli jsme ovládat nauku, tanec i angličtinu a nakonec jsem zhruba dva měsíce chodila k Lídě Nopové, která učí na konzervatoři, abych se naučila dýchat a šetřit hlas při koncertech. Mám od ní pár cvičení, které jsou specielně upravené na můj rozsah. Denodenně ovšem necvičím, zpívám když mám náladu s mými oblíbenými kapelkami. Na zkoušky taky nechodím, všechno si připravuju doma sama, nahrávám na diktafon různé linky a kombinuju hlasy, takže si vlastně pořád jen hraju. Před koncertem většinou zabírá hlavně spánek, který je dost důležitý a taky si odzpívám pár cvičení, abych měla jistotu, že můj hlas bude padat přesně tam, kde ho chci mít. Tím se i dost šetří hlasivky, protože mám bohužel takový zlý metalový zlozvyk - zpívám dost nahlas, kluci se dost neradi tlumí, odposlechy fungují málokdy, takže zpívám po paměti,což není rozhodně dobrá věc pro hlasivky ani pro mě. Mojí hlavní výhodou je, že koncertuju 6 let a za tu dobu se už člověk trochu vyzpívá, navíc hlas sám o sobě se začíná formovat od 20 roku života (což řada zpěvaček teprve s koncertováním začíná), mě je teprve 21 let, takže mám ještě spoustu času být lepší a zdokonalovat se, což se doufám časem podaří, protože jsem ještě zdaleka neukázala všechno, čím můj hlas disponuje a v hlavě mám spoustu nápadů, které zcela jistě ještě do budoucna využiju…

Problémy jste měli i s vydání vašeho debutního alba "Whirligig of the world". Původně mělo CD vyjít u Panda Music, ale nakonec vyšlo později u firmičky Arcanvs Sonitvs, kterou založil člen skupiny Jirka "Seyel" Sedláček. V čem spočívali problémy s Panda Music?

SoCool: Tohle jsou dlouhé peripetie, na které jsme raději už zapomněli (takže tě asi zklamu, ale nebudu házet špínu…) :). Když RTI nahráli "Whirligig…" a vyčerpali veškeré finanční fondy na studio, začali se ohlížet po někom, kdo by byl ochoten a hlavně schopen nahrávku nějak dostat mezi lidi. Panu Pandovi se to líbilo a učinil jim návrh. Nebyl ale, ve stručnosti, schopen nikterak dostát svým závazkům a stále odkládat to co slíbil.

Jirko, co tě vedlo k založení nového metalového vydavatelství Arcanvs Sonitvs. Hodláš pod svá křídla vzít i nějaké další skupiny nebo se jedná o jednoúčelovou firmu vydávající jen alba RETURN TO INNOCENCE. Pokud ne, co by měla kapela splňovat, aby ji Arcanvs Sonitvs vydala.

SoCool: o ASSS bych ani nehovořil jako o novém hudebním vydavatelství. ASSS jsem nazval patronátem, jedná se spíš o něco jako "top management" skupiny. Více o tom je na stránkách, včetně i těch požadavků na kapelu. Myšlenka na tuto aktivitu vznikla, když Veronika začala s RTI koketovat (ze začátku coby studiový host) a vyprávěla mi o tom, s jakými problémy se potýkají (nahrávání ve studiu, vydání nahrávky atd…). Já hlavní důvod těchto problémů viděl v tom, že kluci jsou dobrý muzikanti, ale nevědí, jak chodí to všechno okolo UG show businessu. Nějaký zkušenosti si myslím že mám, navíc vědomosti nabyté v rámci studia na VŠ ekonomické taky nejsou k zahození. V RTI jsem viděl nadějnou kapelku a přišlo mi škoda, aby se neprosadili kvůli tomu, že nemají $ na vydání desky a zkušenosti s tím, jak to chodí a jak by to chodit mělo. Takže jsem se za ně postavil jako patron a investoval do vydání desek, triček atd. RTI maj managera Ovana Asphalta, který se ale stará hlavně o koncerty, věci týkající se strategického zaměření skupiny do budoucna atd. jsou na mě - a samozřejmě v první řadě na všech v kapele a jejich nadšení pokračovat v tom, co začali. Co se týče dalších kapel pod ASSS, proč ne, pokud by byly alespoň tak "nadějné" a nadšené a lidsky v poho jako RTI a stačilo by jim to, co jim můžu nabídnout… peníze na vydání (ne že bych je rozhazoval na potkání, snad by se ale nějaký našly) + know how ekonomický a hudební… Jelikož ale nejsem vydavatel (resp. nemám distribuční síť) CD se prodávají přes těch pár distributorů a hlavně na koncertech - takže kapelka by musela být koncertně aktivní. Returni si náklad prvního (nebo řekněme nultého) CD prodali během chvíle kompletně na svých koncertech - takže no problem. Prodej nového CD je ale slabší (i přes mnohem lepší kva kva kvalitu) a co jsem se bavil s ostatními je to asi obecný trend - prostě v týhle době se CD už moc neprodávaj - nebo je spíš kupuje málo lidí. Lidi se nestyděj přepálit si český CD za 250 a CD kupujou jen fajnšmekři a nadšenci. Zrovna včera jsem se bavil s nejmenovanou pražskou nadějnou doom kapelou a dohodli jsme se na nějaký spolupráci, na CD ale nedošlo - s tím modelem, který dělám já, se do toho vložený peníze nevrátí nebo jen hodně za dlouho. Pokud by se ale vystoupilo z UG a uchopilo se to maličko jinak, dalo by se s dobrou kapelou pracovat i na jiný úrovni. To je ale hudba budoucnosti (skoro doslova)…

Nyní trochu osobní otázečka. Doposud jsi byl znám pod přezdívkou SoCool (nebo její variace), pod kterou jsi psal např. příspěvky do PAYA, ale v bookletu vašeho posledního CD "…in the deep" jsi uveden pod přezdívkou Seyel. Co tak náhlá změna a co vůbec Seyel znamená?

SoCool: Když si prosvištíš posledních pár čísel Paya, kde byly tabulky, tak v každym čísle je jiná fotka i jiná přezdívka. Nevim, jestli to bude někoho zajímat, ale alespoň tedy pro tebe - každopádně velice zajímavá otázka. Od nějakých 12ti let mám ze skauta přezdívku Sokol, pod tou mě znali lidi z Kralup a přeneslo se to postupně i do hudebních kruhů. Ostatní přezdívky jsou variacemi na Sokola - SoCool, Finistus… Seyel je taková asi nejmazanější variace a slovní hříčka, takže rozluštění (v čem navazuje na Sokola) nechám na bystrosti čtenářů. Význam, kterým jí naplňuji, vyplývá z jejího přepisu do run a z významu jednotlivých písmen runové abecedy. Tyto runy mám vyřezné na paži a jejich význam je tedy spojen s mou osobou velice těsně. Použití každého jména má své příležitosti, maminka mi říká Jiřulínku :) . Vida kam až jsme se od takový na pohled hloupoučký otázky dostali - jsem rád že si za přezdívkami hledal víc a narazil na to, co tam skutečně je.

V bookletu alba "…in the deep" jsi uveden jako velmi speciální host, ale na vaší webové stránce jako stálý člen skupiny. Jak je to tedy s tebou, řadíš se mezi stálého člena RETURN TO INNOCENCE?

SoCool: V tuto chvíli již ne (jen z pozice ASSS). Hrál jsem s Returni jako stálý člen necelý rok a vyplňoval tak místa za odšivším basákem. Jelikož ale času nemám nazbyt, tlačil jsem kluky, aby našli basáka, který by se hlavně koncertům a zkouškám mohl věnovat naplno. Toho správnýho už našli (jmenuje se Pavel Kougal, pozn. Stephen) a já jsem zato rád, jsem ale rád i za to, že jsem se mohl vyřádit na koncertech a hráčsky se vymasturbovat při komponování basových partů na CD.

Velice mě zaujal vnitřní booklet CD, který u nás nemá obdoby a momentálně si nemohu vzpomenout na žádnou českou metalovou skupinu kromě vás, jenž by mohla konkurovat zahraničním pracím. Pozastavil bych se i u fotek jednotlivých členů skupiny, kterých jsi osobně tvůrcem. Ty stejně jako layout a grafika nezapřou profesionální přístup a tak by mě zajímalo, věnuješ se fotografii na profesionální úrovni či se jedná jen o tvůj koníček. A dále by mě zajímalo kdo je tvůrcem grafického zpracování alba? Jedná se o profesionálního grafika či jen vašeho kamaráda?

SoCool: Ó ó ó ó ó ó ó ó ó ó ó ó, takové chvály... Moc moc moc mě to těší. Akorát škoda že titulka maličko za vnitřkem pokulhává. Veronika a Hektor přišli s nápadem dát dovnitř fotky, který tam ale nebudou proto, aby fanoušci mohli posuzovat, kdo je jak hormonálně atraktivní, ale které budou navazovat na text jednotlivých skladeb. Grafiku dělal náš kamarád, který je profi grafik a dělá hlavně web. Do DTP ale vidí slušně a od doby, kdy dělal první desku RTI se dost naučil hlavně v tom, jak to na PC udělat tak, aby to vypadalo dobře i na papíře. Za to jak CD vypadá patří hlavní dík jemu. Fotografování je moje velký hobby a přesto, že na to teď nemám moc času, myslim si, že za těch pár let, kdy jsem něco fotit zkoušel, jsem na pár fíglíků přišel a našel si k tomu správnej vtah. Lidi sem moc nefotil (kromě aktů) a tyhle portréty, který jsme dělali u mě doma v "ateliéru" jsou i podle mě dost podařený. Zajímavý jsou i počítačový úpravy, který jsme s pár detaily udělali - toho si ale všine asi málokdo, že nějaký drobnosti neodpovídají skutečnosti… (třeba pomocí nějakýho specialního nástroje jsme se pokoušeli Veronice nafukovat prsa, dělali jsme alien oči atd - to je ale pro aprílovou edici CD…) Skupinu RETURN TO INNOCENCE tvoří sedm členů a na albu navíc hostují ještě tři muzikanti. Trochu mi to připomíná Němce HAGGARD. Jak se vůbec mezi sebou domluvíte, jakým způsobem vznikají skladby a kdo má rozhodující slovo? Nechce se mi věřit tomu, že za novým materiálem stojí rovným dílem všichni členové RETURN TO INNOCENCE. Nebyly nějací členové plodnější?

Hektor: Maš pravdu…rovným dílem se na tvoření nových věcí rozhodně nepodílíme. S hlavním motivem přichazí většinou Ax, někdy i Mx ale ten pramálo. Ostatní si potom na tento motiv pověsí své nápady a potom to dohromady formujeme. Věci vznikají postupně a po určité době se do každé vtěsnají nové nápady nebo naopak jiné odbourají. Právě již zmiňovaný Mx někdy příjde s tak výborným nápadem na klávesy, že se některá pasáž rozvine v úplně něco jiné než byla na začátku a samozřejmě nejen on. Takže když to shrnu…Gulesh dělá hlavně sólíčka a rozvíjí kytarové postupy, Veronika si do hudby vytváří zpěvové linky, které se různě prolínají a jedou v několika polohách. Ren si také dělá violu dle procítění skladby, Pavel a já jsme rytmika… Někdy to je průšvih dát to dohromady, ale tak to prostě už děláme.

Již je to nějaký pátek, co vám vyšlo druhé album "…in the deep". Jak se z odstupem času na toto dílko díváte, změnili byste něco nebo jste s materiálem 100%-ně spokojeni?

Hektor: Jak už jsem se zmínil u předešlé otázky, každá věc se neustále formuje a s odstupem času při poslechu "…in the deep", je jasné, že bychom něco udělali jinak. Já osobně bych si přál více času na nahrávání, ale studio v Hostivaři je tak vytížené, že jsme na celé nahrávání měli šest dní a tohoto prostoru se muselo "vtěsnat" sedm lidi, kteří nahrávali několik nástrojů či zpěvů přes sebe. Pokud příště nahrávat, tak to bude chtít rozhodně více času. Jedině tak, dle mého, vyniknou všechny ty nápady a vsuvky.

Poodhalte textovou složku alba. Jedná se o koncepční dílo? Kdo je autorem textů?

Hektor: Texty převážně píšu já. Tématika se z dřívějších typicky sředověkých témat přenesla na úroveň, jakéhosi srovnávání určitých fází lidského vývoje. Chci tam odrazit neustále se opakující chyby, kterých se člověk dopouští a pořad se vlastně hrabe na jednom místě. Některé texty mají trochu absraktní formu, ale vždy tam je nějaký reálný základ. Tím nechci říci, že se tam neobjevují příběhy ze sředověku. Jsou tam texty o skutečných událostech o pocitech lidí o lásce, smrti…hlavně mi jde o to, aby chyby, o kterých tady píšu (chyby v konání a rozhodování), nebyly pomyslným kruhem v běhu lidského bytí. Vím, že můj text to jistě nezmění, ale já jsem si toho vědom a nečiním tak, jak zdá se mi odporné.

Jaké jste zatím na album "…in the deep" měli ohlasy (fanoušci, ziny apod.)? Přišly nějaké reakce i ze zahraničí, pokud tedy byla tímto směrem vedena distribuce. Jak jste spokojeni s propagací vašeho CD?

SoCool: Ohlasy na "…in the deep" jsou ze strany kritiků podstatně lepší než na "Whirligig…" a velice kladně je hodnocen veliký posun k lepšímu, který mezi CD je. Velmi kladně je hodnocem obal a celkovej hudební xicht. Všechny recenze dávám na stránky ASSS proto, aby mohli lidi posoudit, který recenzent se jak k nahrávce postavil a udělali si obrázek sami o desce, nebo pokud jí již mají i o recenzentech, kteří se do CD dostanou více, či méně. K propagaci CD ti můžu říct, že vzhledem k tomu, jaký byl náklad CD (a podle toho, kolik jsme odhadli, že by se u nás dalo prodat) máme pro promo účely stovky(!) CD, který posíláme všude (hlavně u nás) - ziny, i web ziny, magazíny, pořadatelé koncertů, těch pár rádií… Jaká je odezva na tom každém médiu, jeho možnostech a postoji… Distribuce v zahraničí je maličko komplikovaná, neb vše jde přes výměny a bez distribuce se tu CD od zahraničních labelů prodávají hůře. I na tom se ale pracuje… Kde berete inspiraci pro vaší tvorbu. Všichni členové skupiny se zajímají o temný středověk a magii nebo toto zaměření prosazují jen někteří členové.

Hektor: Jelikož se na tvorbě hudby podílím minimálně, veškerou inspiraci dávám do textů. A samotnou inspiraci nabírám z reálného života z historické literatury faktu, z příjemných i negativních chvilek, které prožívám, ale i z nicotností, kterým někdy nekladu žádnou váhu. Jelikož občas píšu texty i jiným kapelkám, nemám o odbyt nouzi až někdy nestíham. Hlavně když mám jakési inspirační pnutí, kdy nejsem pořád s něčím spokojen. 

Sokol: Co se týče středověku a magie Ax pochází ze Šumperka - města s inkviziční tradicí, takže k inspiraci temným středověkěm není daleko. Temné věci , které souvisejí nejen se středověkem rezonují v nitru hodně lidí, každý to v sobě má a dost lidí si to uvědomuje a doslova je to i fascinuje. Co se týče magie záleží na výkladu toho slova, přinejmenším Veronika je taková MALÁ ČARODĚJNICE (ta jak nemohla tancovat na Filipo-jakubské noci, protože jí ještě nebylo 350 let - nebo jak to bylo :) ) , vřeští z tarotů a je to edukovaná astroložka (a myslím si že docela dobrá, objednávky viz kontakt na CD - konec neplacené reklamy :) ) Zajímalo by mě, co dělají členové RETURN TO INNOCENCE v životě mimo skupinu. Mám na mysli, zda studujete nebo pracujete. A pokud pracujete, tak v jakém oboru.

Hektor: Já jsem projekční zámečník, to v praxy znamená, že co nakreslím, dokážu i vyrobit a naopak. Ax dělá obchodního zástupce jisté firmy na kopírovací zařízení. Gulesh, Ren, Mx studují. Veronika ze školství přešla pod statní správu. A jediný Pavel je momentálně nezaměstnaný.

Na závěr bych se rád zeptal na samotný název skupiny RETURN TO INNOCENCE. Není náhodou inspirován stejnojmennou slavnou skladbou od popové skupiny ENIGMA z jejich druhého alba "The Cross Of Changes"?

Hektor: chacha... nejsi první a myslím ani poslední, kdo se na to ptá v této souvislosti. Ne, ne, s kapelou ENIGMA náš název nic společného nemá. Název vznikl v době, kdy Ax bydlel v Šumperku a v jakési dojemné chvilce, jistě pod vlivem, mu tento název bleskl hlavou při pohledu na nějaký, prý překrásný, obraz. Název má vyjadřovat návrat člověka k soužití s přírodou a se vším životem na této planetě.

Díky za odpovědi a na závěr nějaká moudrá slova pro čtenáře magazínu ABYSS.

Hektor: Závěrem chci říci: Ať lidé přestanou brečet nad vším, co se jim zdá ztracené či v úpadku a pokusí se s tím něco udělat. Na vzpomínky a senilní proslovy budou mít ještě dost času... Samozřejmě tobě díky za otázečky a prostor v ABYSSu, měj se dobře a čiň vždy dle svého nejlepšího svědomí.

Odkazy:
http://bandzone.cz/returntoinnocence
Facebook

Diskuze

Žádný komentář. Buďte první...!

Top články

Více

Nejnovější diskuze

FEASTEM - World Delirium

Pavel borovička anonym
27.08.18 | 12:30:30

DIMMU BORGIR - Puritanical Euphoric Misanthropia

vlada_t anonym
01.06.18 | 08:03:27

KING SIZE - King Size

Jana Škripová anonym
08.04.18 | 21:37:43

SANTANA - Shape Shifter

Bohumil Mišurec anonym
04.04.18 | 17:26:47

Gary Numan - Pure

Vojta anonym
09.03.18 | 11:35:36

OLYMPIC - Jedeme, jedeme

Péťa Jandodfil anonym
01.03.18 | 20:12:03

LAKE OF TEARS - Illwill

JB anonym
05.02.18 | 04:48:01

FEAR FACTORY - Genexus

stefanos anonym
04.01.18 | 20:19:40

MECHINA - Acheron

Petr anonym
28.11.17 | 14:18:03

DEVIN TOWNSEND PROJECT - Deconstruction

insun anonym
14.10.17 | 11:13:24

Více

Audio

ZNOUZECTNOST - Beat Simplicitas

Čech Orba
Přehrát
Každý věk má hrdiny
Přehrát
Jedeme v autě
Přehrát

Beata Hlavenková - Theodoros

Ιανουάριος
Přehrát
Φεβρουάριος
Přehrát
Μάρτιος
Přehrát
Απρίλιος
Přehrát

DARK GAMBALLE - Zatím dobrý

Bon Pari
Přehrát
Netopýr
Přehrát
Svět za dekou
Přehrát

Více

Video

ARCHEONIC

26.12.16


AWRIZIS

14.10.16


X-CORE

13.10.16


MALIGNANT TUMOUR

20.09.16


SLAYER

07.09.16


Více

Facebook   MySpace   YouTube