Vinyly - Recenze

Blackosh - Corrterrigena / MASTER'S HAMMER - Poletíme komínem

split 7" SP
2013 Jihosound Records

čas: 9 min.
styl: black

"Letos na jaře mě Blackosh vyzval, abychom něco společného podnikli. Měl na mysli sedmipalcové splitko, poněvadž se dá lehce zprodukovat vedle jiných projektů, na kterých pracujeme zvlášť. Máme s Blackiem hodně společného, máme rádi stejnou muziku, pití a kouř, sdílíme stejnou inspiraci okultními nepozemskými hrůzami. Přítomné BLMH split SP se vydává výhradně na vinylu, pro odpočinkový poslech jakožto prázdninový pozdrav našim fanouškům, kteréžto, věřím, máme též společné."

Tak pravil pan František Štorm.

Písmeny BLMH deklarované vinylové splitko je takto označeno jen zcela nepatrným nápisem na obou stranách etikety, takže asi nejde vyloženě o název desky, každopádně ale jde o pozoruhodné setkání dvou bezmála zakladatelských veličin zdejšího black metalu, které stále ne a ne zpráchnivět. Přičemž pro obě zúčastněné strany jde o jejich čtvrtý sedmipalcový počin.

Petr Hošek, známější jako Blackie či v tomto případě spíše Blackosh, má na kontě velmi předpotopní singl ROOT s hitovkami "666" a "7 černých jezdců" a pozdější split "Ancient Mysteries" s australskými ATOMIZER, pod jménem CALES pak loňskou poctu švédským BATHORY, sdílenou s estonskými SORTS. Na nové nahrávce bubenicky a programátorsky vypomáhá Zdeněk Čepička, což je Čepa ze slovutných ADOR DORATH a FORGOTTEN SILENCE. Zdařilým výsledkem je hodně tvrdá, rychlá a seversky načichlá blackmetalová palba "Corrterrigena", jež uprostřed zaujme kratičkou ambientní vsuvkou. Nejvíce ale překvapuje vcelku chytlavý řevozpěv ústředního protagonisty, jímž je působivě ztvárněn na obalu sice anglicky psaný, jenže ve skutečnosti český text. Žánrově tradičně znějící, nicméně melodicky silná a ve všech směrech poměrně přesvědčivá a nápaditá skladba.

"Pohleď, jak jsem dneska pěkně šupinatý a zbrusu nově okřídlen, do nadhvězdných výšin poletíme spolu komínem!"

Singlový výčet MASTER'S HAMMER tvoří raritní "Klavierstück", ještě raritnější bootleg "Zaschlá krev" a pak loňský počin s písněmi "Transgalaktický řezník" a "Barva kosmu". Jak se stalo příznačným rysem návratové éry, vůbec nekoncertující, víceméně neexistující, leč přesto hojně tvořící, vydávající a také oceňovaný soubor tvoří zejména pan František Štorm, jehož tentokrát doplňují tympanista Silenthell a bubeník Jan Kapák z AVENGER. Skladba "Poletíme komínem" hudebně i textově navazuje na zatím poslední řadovku či následný singl a v tomto smyslu nepřekvapuje. Přesto představuje opět výživnou porci blekmetálové sebeironie, kde "poblitý Demiurg na smrtelném loži v kocovině zplodil génia" či se nacházejí "trenýrky umrlců a fofrmošny v mělkých hrobech". Působivá melodika, klávesové podkresy, skvělý zvuk, typická atmosféra a nezaměnitelný skřehot, ve finálním refrénu kontrastující s výsměšně podaným civilnějším hlasem. Ne, bez toho opravdu nelze žít.

Sedmipalec jako celek je rozléhavou ozvěnou starých časů a zároveň náznakem toho, že i skrze muziku staršího pojetí lze promlouvat bez pocitů prošlé záruční lhůty.

Odkazy:

sestava: Blackosh- kytary, zpěv, Zdeněk Čepička – bicí, programování / František Štorm – nástroje, zpěv, Jan Kapák – bicí, Silenthell – tympány