Vinyly - Recenze

DEZINFEKCE - Interval jistot

DEZINFEKCE - Interval jistot

2015 PHR records

čas: 23:43
styl: hardcore/punk

Českobudějovická DEZINFEKCE si dala s novou deskou pěkně na čas, jen co je pravda. Vždyť od posledního alba "Psi" uplynulo už sedm let. Ostatně, tahle kapela nikdy nijak extra neoplývala chrlením nahrávek jak na běžícím pásu a za těch 24 let existence je to (nepočítáme-li splitka nebo kompilace) teprve třetí řadové album. To vyšlo na LP, o kazetovou mutaci se postarali Noise Assault Agency Budweis. Zde ovšem naštěstí platí, že kvalita poráží kvantitu.

Důležitou změnou v chodu kapely je fakt, že duo Maxa bros. po 16 letech opustil bubeník, takže zde tepe čerstvá krev. Ale neřekl bych, že by to mělo nějaký osudový vliv na tvorbu. Pořád jde o ten energický hardcore/punk s vlastním ksichtem, který je svižný a intenzivní. Přestože je album rychlé, má zároveň cit pro melodickou linku a kompozici jako takovou. Navíc je tady specifický vokál (řev), kterému jde rozumět. Máme tady 11 přímočarých skladeb plných síly a náboje, což jsou takové krátké rozbušky, které navazují jedna na druhou. Deska prostě jede, má spád a vy nemáte potřebu přibrzdit (k celistvosti přispívá i ideální stopáž 24 minut). Rozhodně to není jen na jeden poslech a pořád se dá objevovat něco nového. Zároveň ale nečekejte žádné inovace stylu nebo novátorství, ale poctivou řežbu. Přesto je v ní slyšet vyhranost, zkušenosti a nadhled. Téhle upřímnosti já věřím.

"Interval jistot" byl natočen začátkem roku 2014 v Hellsound studiu, takže je dopředu jasné, že zvuk bude víc než zabíjet. Je surový, syrový, přesto čitelný a podařilo se zde zachovat onu agresivitu jako při koncertech. Obal, vyvedený hned ve čtyřech variantách, sice může působit jen jako červené fleky na bílém pozadí, ale mně se tenhle minimalismus líbí. Přidanou hodnotou jsou kritické, heslovitě napsané texty v rodném jazyce (insert list obsahuje anglické překlady).

DEZINFEKCE stála vždy tak trochu v pozadí, na druhé koleji, přesto (nebo právě proto) má svou tvorbou co říct, což na novém albu jasně dokazuje. Je ve všech ohledech vyspělé, a když si souběžně pustíme kompilaci "Na krev" (2014), získáme ucelený přehled o tom, jak tohle jihočeské komando aktuálně zní. Úderně! V rámci žánru určitě jedna z nejlepších desek roku 2015.

sestava: Maxeek – baskytara, zpěv, Pufffy – kytara, zpěv, Lukáš – bicí
odkaz: bandzone.cz/dezinfekce
Strana A